• Anonym (Fiffi)

Dessa flitiga fas 3 -are

Jag arbetar på en skola och på fritids har vi haft flera personer som är i fas 3. Jag vill börja med att säga att detta naturligtvis integäller alla från fas 3 men de vibbar sätt är verkligen inga arbetsmyror direkt. Förutom det grundläggande som att komma i tid, inte hålla på med sin telefon på arbetstid och att ta en halvtimmes rast så fungerar inte mycket anat heller. Det är sena ankomster, evigt pratande eller messande med telefonen och alltidnför långa raster. Det är sjukfrånvaro i tid och otid och arbetsmoralen är verkligen så låg. Att kopiera några papper kan ta hela dagar. Sen blirbdessa personer arga när de inte får fortsatt anställning. Seriöst min hamster skulle bidra mer. Tyvärr har jag hört liknande situationer från andra arbetsplatser medias 3-are. Beror detta påsatt många infös 3 helt enkelt inte har speciellt mycket arbetsmiljö i sig eller har tiden som arbetslösa gjort detta med dem? Återigen jag vet att detta inte gällernalla!

• Svar på tråden Dessa flitiga fas 3 -are
  • whitestar

Kanske för att fas3are är underbetalda som inte ens ska göra vanliga arbetsuppgifter utan dom ska bara inte synas i statistiken över arbetslösa.

• YummyMami
    whitestar skrev 2013-01-12 22:13:39 följande:
    Kanske för att fas3are är underbetalda som inte ens ska göra vanliga arbetsuppgifter utan dom ska bara inte synas i statistiken över arbetslösa.
    Fas tre är ett idioti på alla sätt och vis, den kränker människan som skall arbeta som en fullt betald person men denne får bara en bråkdel i "lön", en hamster skulle få mer betalt och därmed även bidra mer. 
  • Ms H

Fast varför då bli besviken eller förvånad över att man inte får nån anställning på ställen man har varit?
  • Terese 047

Har också varit i fas3, kommer vägra det igen.
    Aldrig blivit så utnyttjad för i princip ingenting i månaden.
    Höll nästan på att gå in i väggen av allt stress, alla krav därifrån och all skitgöra dom satte mig på som dom var glada över att slippa, eller små saker som gjorde att dom kunde sitta och vila benen 5 minuter till på sin stol. 

• Fridiz86

fas 3are blir bara ut slumpade på ställen där de inte får aktivitetsstöd ingen ersättning alls.
    de som har a kassa har tur resten får ha soc.

de ska jobba heltid samt fixa alla jäkla papper som tar sin tid, men när de jobbat har alla myndigheter stängt.

• Terese 047

och allt krångel med alla papper som skulle hit och dit, sura miner för att man var tvungen att gå tidigare för att hämta och lämna in papper och få sin sketna ersättning.

• Anonym
    Ms H skrev 2013-01-12 22:18:15 följande:

Fast varför då bli besviken eller förvånad över att man inte får nån anställning på ställen man har varit?
    Därför att du kanske har en doktorsexamen eller mångårig arbetslivserfarenhet i något helt annat och inte känner dig 100% på topp att göra ett jobb som arbetsförmedlingen placerat dig på och som inte ska vara ett riktigt jobb och där arbetsgivaren dessutom får betalt för att ha hand om dig. 

• Hemlig123

Precis..

Idioti är det.

En fas3 får ju inte göra ordinarie uppgifter, så egentligen ska ju dom bara gå brevid och titta på.

Sen finns det dom som gör jobb som inte skall..

Vansinne och jobba heltid och göra samma uppgifter som en anställd helt gratis..

Jag skulle fan vägra...
  • Terese 047
    Hemlig123 skrev 2013-01-12 22:29:32 följande:

Precis..
    Idioti är det.
    En fas3 får ju inte göra ordinarie uppgifter, så egentligen ska ju dom bara gå brevid och titta på.

Sen finns det dom som gör jobb som inte skall..
    Vansinne och jobba heltid och göra samma uppgifter som en anställd helt gratis..
    Jag skulle fan vägra...
    Det är precis det man gör.
    Heltid, gratis,alla uppgifter och lite därtill 
  • YummyMami
    Terese 047 skrev 2013-01-12 22:31:01 följande:
    Det är precis det man gör.
    Heltid, gratis,alla uppgifter och lite därtill 
    Och på det skall man vara tacksam för att man får en chans till sysselsättning Flört
Svar på tråden Dessa flitiga fas 3 -are