• Anonym

separation vård av barn konflikt

vad gör man när mamman till dottern tappat känslorna för en, och inte vill ta emot kramar, för att hon kom på det nu men kännt så länge och vill inte gå på samtal tillsammans, varav att hon vill behålla huset för barnets bästa med skolgån vänner etc, hon kan inte tänka sig att jag tar huset och tar hand om vårdnaden för barnet i större utsträckning, utan vill då ha barnet med sig ändå, kan detta vara rimligt för barnets bästa, vi är sambos. hjälp vad gör man för fel då man försöker söka kontakt man bara blir avböj hårt, och man bara får verbala hugg mott sig hela tiden, försöker försvara sig med att gör bättre ifrån sig med mer konkreta underhåll aktiviteter med barn och förslag på saker mmen blir bara neka och ned tryckt, självkänslan är väldigt låg, dvs jag duger inte till ett enda dugg.

• Svar på tråden separation vård av barn konflikt
  • FemmeM

Man struntar i henne, skaffar eget boende och går vidare men slåss för att få ha dottern varannan vecka. Det enda viktiga i det hela är att ert barn får ha båda sina föräldrar kvar. 

• Anonym

funderar lite !17 år av sitt liv känner man sig ledsen, arg, besviken, självförtroendet är i botten. Men man vil ändå fortsätta ha sitt liv med de rutiner man är van vid, förutom de dåliga beetendena man lagt till sig med, man vill förändra sig till det bättre & försöka med personen trots verbala slag, man vill känna sig omtyckt älskad kramad, omhållen av den personen ändå, är kvar i bostaden då jag inte lösts ut än från livsprojektet med hus etc tyvärr hade man haft ekonomin till det så hade man kunnat haft det kvar med de rutiner so finns där, har det tufft och vet inte hur man ska gå vidare, känner mig som den största förloraren och tänker tillbaka på barndomen och det man varit med om och kan inte se mig som en vinnare  någonstans enstaka vinster men ännu fler förluster.  

Svar på tråden separation vård av barn konflikt