• c89

Första barnet tog tre månader, andra tog...?

Detta är en tråd av ren nyfikenhet. Man hör många där första barnet blev till på första försöket, medan andra tog flera månader, eller kanske år. Likaså andra fall där första tog år, medan andra kom till direkt.

Nu vill jag ha lite mer specifika historier. Vår son kom till på tredje försöket. Nu undrar jag hur det var för er andra som fick första barnet på säg, tredje eller fjärde försöket - hur många försök krävdes det för andra barnet? 

• Svar på tråden Första barnet tog tre månader, andra tog...?
  • Dr Mupp

Ettan, slarv med kondom, så typ första försöket.
    Tvåan. Första försöket vi prickade in ägglossning.
    Trean, sprialbebis.
    Fyran första försöket.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • La Lola

Första, 3-4 månader.
    Andra; 36 månader.

Inte samma pappa dock.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mr p daddy

1.a: 3 månaden utan piller. Vi prickade inte ägglossning utan va så kära att vi låg mest hela tiden â?º. Planerad!

2.a: missat piller, 1 ligg och lite vin en barnledig sommarkväll. Oplanerad men väldig älskad och välkommen :)

• victory tilly

Första tog 1 år efter att jag slutat med p-piller. Passade inte in ägglossning utan vi låg som vanligt, så fick naturen sköta resten.

Andra tog 8 månader med samma upplägg. Dock tröttnade jag på att vänta efter 7 månader och vi låg 3dagar i rad runt förmodad ägglossning, och det funkade direkt

Inte alla som blir gravida av att mötas i hallen...

• Flickan och kråkan

Första barnet: 1:a försöket (jag var 32 år)
    Andra barnet: 1:a försöket (jag var 34 år)
    Tredje barnet: 2:a försöket (jag var 37 år)

Har inte tagit hormoniella preventivmedel emellan. 

• Julibarn

Första barnet tog fyra månader, andra (och - visade det sig - tredje) gick på första försöket. Innan första hade jag tagit ut hormonspiral ett halvår innan vi började försöka, andra hade jag inte haft något emellan. Hade också gått ner nästan trettio kilo och åt lchf. Dessutom fyllt trettio, och då sägs ju sannolikheten för tvillingar öka så det kan ju ha varit det :)

• Niillis

1 tog 4försök
    2e bara blev till tyvärr dog han i vecka 27
    Sen tog det 6 veckor så blev jag gravid med tösen

• Mingella

1:a barnet - första försöket
    2:a barnet - första försöket

• ruottalainen

1:a oplanerat (direkt när jag gått ner i vikt så jag vägde under 75kg) 2:a Tog 2 år med tre missfall innan (mensen började 4 veckor efter förlossningen och vi ville ha barnen tätt) 3:a oplanerat (direkt när jag gått ner i vikt så jag vägde under 75kg)

• c89
    ruottalainen skrev 2013-01-17 15:13:27 följande:
    1:a oplanerat (direkt när jag gått ner i vikt så jag vägde under 75kg) 2:a Tog 2 år med tre missfall innan (mensen började 4 veckor efter förlossningen och vi ville ha barnen tätt) 3:a oplanerat (direkt när jag gått ner i vikt så jag vägde under 75kg)
    Kändes det inte märkligt att trean gick så fort när ni kämpat så länge med tvåan? Måste ha varit en otroligt glad överraskning?

Ser förresten helst att det är svar från de där det tagit olika lång tid, alltså inte alla på första försöket... 
  • daimstrut

Ettan första försöket, tvåan kanske typ fjärde månaden efter p-pillerstopp fast första månaden vi verkligen försökte ordentligt Jag var 31 och 33.

Svar på tråden Första barnet tog tre månader, andra tog...?