Inlägg från: duktigaflickan |Visa alla inlägg
  • duktigaflickan

Kejsarsnitt i Örebro?

Hej.. jag kommer eventuellt få göra planerat snitt i Örebro,om bebis fortsätter ligga i säte..vilket jag tror eftersom hon gjort det så många veckor nu..ska in på lägeskontroll i v36 o därefter planera för snitt om ingen förändring skett... Undrar dock över detta med när de utför planerade snitt,har hört att det bara är på en veckodag,o att det ska vara på onsdagar..någon som vet!? Har bf planerat på en lördag o hoppas ju isåfall få det på onsdagen som är v 38+4 och inte 39+4 för det känns så himla sent.. har rädsla inför att det skulle dra igång av sig självt o att det då blir akutsnitt.. så skulle så gärna vilja veta redan nu hur det kan tänkas bli o tänkte att ni som fått beviljat kanske vet :) Tacksam för svar :)

• duktigaflickan

Ah...tackar.. då kan det vara troligt att det blir måndagen då samma vecka som jag Har bf antar jag!? Då är jag i v 39+2 tror jag... Och om jag tolkat det jag läst rätt verkar de vilja vänta till ganska sent eller!?!

• duktigaflickan

Linn077 har du fått ditt datum idag ?? Blev det som du hoppades, den 8 maj?? När var BF för dig om det inte varit KS??

• duktigaflickan

Pärsikan... NJUT av att inte ha fullt ös!!! snart kommer det väl va full rulle därhemma

Är det idag du får ditt datum eller är det redan planerat??
    Jag ska på lägeskontroll av min bebis om 1,5 vecka.. har hon inte vänt sig då blir det KS. hon har legat likadant i 8 veckor nu & eftersom storebror gjorde det också har jag väldigt lite hopp om att hon kommer att vända sig..så är ganska inställd på KS nu.

Vad skönt Linn att få det klart och att det känns bra med läkaren och allt, "grattis"     

• duktigaflickan

Å vad härligt att snart få träffa er lilla skatt!! jag har boat som 17 här idag, monterat ihop spjälsäng o vikt in små bebiskläder i garderoben m.m. Har dessutom känt att magen sjunkit ner så tycker det kan va dags för mig också snart ;) men men...förhoppningsvis kanske jag också sitter här o väntar på måndagen om 4v. LYcka till på måndag!

• duktigaflickan

grr.. jag blir galen av att vänta. på måndag ska jag äntligen på min "lägeskontroll" men dagarna seeegar sig fram.. Sedan ska jag ju bli inbokad på nåt läkarbesök efter det.. lägeskontrollen utförs med UL på min vanliga vårdcentral o ligger bebis fortf i säte måste de väl skicka mig till specmödravården, där jag vänligt men bestämt kommer tacka nej till vändningsförsök o be om att få planera för snitt.

En fråga dock, Linn077... du hade bf 16 maj skrev du och datumet blev satt till den 6 maj.. Hur gick diskussionen kring detta? Var 13 maj också ett alternativ eller låg det för nära? För mig är det väl 13 maj som låter som det kan bli närmast till hands... jag har ju bf 18 maj.. men om de snittar måndagar o onsdagar skulle ju även 8 maj, veckan innan vara ett alternativ, men då är jag ju "bara" i 38+4... För min egen del skulle dock detta kännas bättre då jag är så j**a trött på att vara gravid och jag dessutom är rädd att FL ska starta av sig själv och resultera i akutsnitt.

sen tänker jag att bebisen ska vara färdigutvecklad då iaf så att det borde funka... men LInn, hur resonerade läkarna när du fick ditt datum?!?

ursäkta mig om jag är tjatig och verkar vara jordens kontrollfreak men just nu är jag bara såååå trött på att inget veta, vill bara veta hur min bebis ska förlösas och om det blir KS, när?!!!!

• duktigaflickan

aha okej.. men du fick själv be om det då, att de skulle lägga det tidigare? då får jag väl räkna med att det troligen blir då den 13 eftersom det är först då jag kommit in i v 39. Är väl säkert bra det, bara att man av ovanstående anledningar så gärna skulle ha det tidigare..

skönt för dig att du fick det som du ville iaf  

Svar på tråden Kejsarsnitt i Örebro?