Inlägg från: Virvelin |Visa alla inlägg
  • Virvelin

Kejsarsnitt i Örebro?

Åh jag vill också höra andras erfarenheter! Jag ska snittas den 6/2 pga att liten ligger i säte.

• Virvelin
    lillskrutt2 skrev 2013-01-17 13:41:54 följande:
    Då är du ju precis före mig och kan berätta hur det är!

Det ska jag göra
  • Virvelin

Jag snittades i onsdags enligt plan efter 24h med värkar. Jag blev inlagd på förlossningen vid lunch i tisdags då jag hade värkar med fem minuters mellanrum. Så jag fick prova på det också

Allt har gått bra och jag ammar min lille gosse i skrivande stund, idag lämnar vi vårdavdelningen och åker hem.

Fråga om ni undrar något kring snittet och tiden runt omkring.

• Virvelin
    Linn 077 skrev 2013-02-09 12:58:34 följande:
    Härligt att det gick bra!

Jag är lite nervös för att få panik när man ligger bedövad o får skynket framför sig. Men det är väl alla :)

Hur lång tid tar allt ungefär? Från man är bedövad till man får se sin lille? 

Ja, det är en omtumlande upplevelse och jag var också rädd för att få panik. Jag nämnde det innan och personalen, teamet är toppen. Jag var otroligt lugn hela tiden till min förvåning.

Från det att de sätt bedövningen tills dess att du får se din lilla, ja, uppskattningsvis 15-20min. sen bärs den direkt ut i ett rum i rummet sas. Du får se bebisen, de visar dig den inna det bär ut den. Pappa följer med och du hör dem hela tiden. Går allt som det ska kommer de efter fem-tio minuter tillbaka ut till dig och ni är tillsammans resten av op. sen rullas ni upp till uppvaket där du får barnet till bröstet.

Hela operationen, från det att bedövningen sätts till jag fick lämna rummet tog strax över en timma.

Det jag upplevde som "nyheter" var trycket mot bröstkorgen, inget ont eller något tvara rädd för, bara beredd på att du kmmer känna ett tryck i buken när de ska in till bebisen. Sen bara Poff så släpper det när lillen är ute, man känner hur det blir "tomt". Jag hade fått för mig att jag inte skulle känna nåt utan att en bebis bara tittade fram.. Som sagt, du känner Ingen smärta, men rörelser.

Det kommer gå toppen
  • Virvelin

Som tidigast sju dagar innan BF sa de till mig.

Är det sen av någon särskild medicinsk anledning kanske det är ett annat tidsspann.

• Virvelin

[quote=69356153][quote-nick]duktigaflickan skrev 2013-03-30 21:25:44 följande:[/quote-nick]Hej.. jag kommer eventuellt få göra planerat snitt i Örebro,om bebis fortsätter ligga i säte..vilket jag tror eftersom hon gjort det så många veckor nu..ska in på lägeskontroll i v36 o därefter planera för snitt om ingen förändring skett... Undrar dock över detta med när de utför planerade snitt,har hört att det bara är på en veckodag,o att det ska vara på onsdagar..någon som vet!? Har bf planerat på en lördag o hoppas ju isåfall få det på onsdagen som är v 38+4 och inte 39+4 för det känns så himla sent.. har rädsla inför att det skulle dra igång av sig självt o att det då blir akutsnitt.. så skulle så gärna vilja veta redan nu hur det kan tänkas bli o tänkte att ni som fått beviljat kanske vet :) Tacksam för svar :)[/quote

Måndagar och onsdagar är "snitt-dagar" i Örebro.

Lycka till

• Virvelin
    duktigaflickan skrev 2013-03-31 20:33:08 följande:
    Ah...tackar.. då kan det vara troligt att det blir måndagen då samma vecka som jag Har bf antar jag!? Då är jag i v 39+2 tror jag... Och om jag tolkat det jag läst rätt verkar de vilja vänta till ganska sent eller!?!

Till mig sa de att det helst vill nå 39+0 så för din del låter 39+2 mycket troligt!
  • Virvelin
    KarinF skrev 2013-04-01 08:22:05 följande:
    Justi: jag skulle ta bort stygnen eller rättare sagt klamrarna efter ca 10dgr, så då togs även det stora plåstret bort. Att vänta tills det ramlar bort själv.....hmm.....då hade jag nog haft det än idag Det satt som berg!

Samma här, plåstret sätt tills agrafferna togs tio dgr efter snitt
Svar på tråden Kejsarsnitt i Örebro?