Kejsarsnitt i Örebro?
Åh jag vill också höra andras erfarenheter! Jag ska snittas den 6/2 pga att liten ligger i säte.
Åh jag vill också höra andras erfarenheter! Jag ska snittas den 6/2 pga att liten ligger i säte.
Jag snittades i onsdags enligt plan efter 24h med värkar. Jag blev inlagd på förlossningen vid lunch i tisdags då jag hade värkar med fem minuters mellanrum. Så jag fick prova på det också
Allt har gått bra och jag ammar min lille gosse i skrivande stund, idag lämnar vi vårdavdelningen och åker hem.
Fråga om ni undrar något kring snittet och tiden runt omkring.
Som tidigast sju dagar innan BF sa de till mig.
Är det sen av någon särskild medicinsk anledning kanske det är ett annat tidsspann.
[quote=69356153][quote-nick]duktigaflickan skrev 2013-03-30 21:25:44 följande:[/quote-nick]Hej.. jag kommer eventuellt få göra planerat snitt i Örebro,om bebis fortsätter ligga i säte..vilket jag tror eftersom hon gjort det så många veckor nu..ska in på lägeskontroll i v36 o därefter planera för snitt om ingen förändring skett... Undrar dock över detta med när de utför planerade snitt,har hört att det bara är på en veckodag,o att det ska vara på onsdagar..någon som vet!? Har bf planerat på en lördag o hoppas ju isåfall få det på onsdagen som är v 38+4 och inte 39+4 för det känns så himla sent.. har rädsla inför att det skulle dra igång av sig självt o att det då blir akutsnitt.. så skulle så gärna vilja veta redan nu hur det kan tänkas bli o tänkte att ni som fått beviljat kanske vet :) Tacksam för svar :)[/quote
Måndagar och onsdagar är "snitt-dagar" i Örebro.
Lycka till