• Anonym (vill testa)

Sex i olja

Jag och min partner är sugna på att testa sex på t ex latexlakan, inoljade och hala, det verkar riktigt sexigt. Ni som provat, kan ni ge lite tips och råd om vad vi ska tänka på?Har hört att det kan bli farligt haltSkrattande. Vilken olja är bäst? Värmande eller inte? Vi vill gärna ha en som går att slicka i sig.

• Svar på tråden Sex i olja
  • Anonym
    Anonym (vill testa) skrev 2013-01-13 09:53:05 följande:
    Jag och min partner är sugna på att testa sex på t ex latexlakan, inoljade och hala, det verkar riktigt sexigt. Ni som provat, kan ni ge lite tips och råd om vad vi ska tänka på?Har hört att det kan bli farligt halt. Vilken olja är bäst? Värmande eller inte? Vi vill gärna ha en som går att slicka i sig.

Vi har använt mycket mandelolja vid sex. Finns på ICA. Har man flaskan i ett varmt vattenbad så blir det skönare att hälla på.
  • Anonym (Batterikatten)

Finns värmande massageolja på apoteket till bra pris. Inte värmande så att det blir "hett" utan bara behagligt.
    Att slicka i sig oljan är ingen bra idé. Då försvinner fokus lätt från det man höll på med till att hur f-n skall man bli av med oljan i munnen...Skrattande
    Om ni vill slicka i er det ni smort in varandra med, testa med ett vattenbaserat glidmedel (med smak kanske) istället.

• Anonym (vill testa)
    Anonym skrev 2013-01-13 10:06:19 följande:

Vi har använt mycket mandelolja vid sex. Finns på ICA. Har man flaskan i ett varmt vattenbad så blir det skönare att hälla på.
    Tack! Är det ok att suga en kille som är insmord i mandelolja, och kan man ha samlag utan problem med klåda etc? Eller bör man använda något annat? 
  • Anonym (vill testa)
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-01-13 11:28:18 följande:
    Finns värmande massageolja på apoteket till bra pris. Inte värmande så att det blir "hett" utan bara behagligt.
    Att slicka i sig oljan är ingen bra idé. Då försvinner fokus lätt från det man höll på med till att hur f-n skall man bli av med oljan i munnen...Skrattande
    Om ni vill slicka i er det ni smort in varandra med, testa med ett vattenbaserat glidmedel (med smak kanske) istället.
    Tack till dig också. Men det finns väl ätbara oljor, fast jag har inte testat?  Funkar glidmedel lika bra att använda om man vill smörja in större delen av kroppen? Vår tanke är att glida runt lite lagom hala...
  • Anonym
    Anonym (vill testa) skrev 2013-01-13 14:37:04 följande:
    Tack! Är det ok att suga en kille som är insmord i mandelolja, och kan man ha samlag utan problem med klåda etc? Eller bör man använda något annat? 

Mandelolja är mat så går utmärkt att slicka i sig eller smörja inuti musen med Smakar helt ok också... Tantra massage använder ofta mandelolja inuti. Sex är skönt med mandelolja då det är lagom friktion.
  • Anonym (råger)

skippa oljan, köp nuru-gel

• Anonym (vill testa)
    Anonym (råger) skrev 2013-01-13 20:52:14 följande:
    skippa oljan, köp nuru-gel
    Tack för tipset, fast jag har aldrig hört talas om det. Varför är det bättre än olja och var köper man det?
  • Anonym (vill testa)

Ett sista försök, jag är förvånad att inte fler har något att säga. Sex med olja är väl vanligt trodde jag, Tänkte att jag skulle kunna få många förslag och tips. Någon mer som vill bidra med något?

• HasseA

Förväntar du dig att få så mycket svar på en så rätt specifik fråga på en dag? Visst, det är många som hänger på FL, men ändå...

Vi har använt olivolja de gånger vi gjort det. Och det beror mest på att vi haft det tillgängligt. En massageolja vi har glider inte tillräckligt bra. Några egentliga tips har jag inte, men härligt är det iaf, upphetsande. Lite pyssligt efteråt, bara, när oljan ska bort igen.

• Anonym
    HasseA skrev 2013-01-16 17:40:47 följande:
    Förväntar du dig att få så mycket svar på en så rätt specifik fråga på en dag? Visst, det är många som hänger på FL, men ändå...

Vi har använt olivolja de gånger vi gjort det. Och det beror mest på att vi haft det tillgängligt. En massageolja vi har glider inte tillräckligt bra. Några egentliga tips har jag inte, men härligt är det iaf, upphetsande. Lite pyssligt efteråt, bara, när oljan ska bort igen.
    Mandelolja är bra för huden så behövs inte tas bort.....  Vi använder oljan istället för hudlotion. Mycket bättre
  • Anonym (vill testa)
    HasseA skrev 2013-01-16 17:40:47 följande:

Skrattande Jag kanske bara är ivrig, och ovan, jag är ny här.  Tack för att du svarar. Jag hade faktiskt inte tänkt på att både olivolja och mandelolja skulle kunna fungera bra, var mest inne på särskilda massageoljor. Det där nuru gel, eller nurugel, låter också lite spännande.
  • HasseA
    Anonym skrev 2013-01-16 18:28:50 följande:
    Mandelolja är bra för huden så behövs inte tas bort.....  Vi använder oljan istället för hudlotion. Mycket bättre
    Jag är verkligen ingen expert på oljor av något slag, och mandelolja, det ordet såg jag för första gången igår. Ska kolla upp det.

I fråga om att ta bort oljan efteråt,  så menade jag från lakanet.  

Olivoljan, vi har nog bara torkat oss lite med papper/handduk efteråt om jag minns rätt, den försvinner rätt lätt.

/Hasse 
  • HasseA
    Anonym (vill testa) skrev 2013-01-16 21:24:31 följande:
    Skrattande Jag kanske bara är ivrig, och ovan, jag är ny här.  Tack för att du svarar. Jag hade faktiskt inte tänkt på att både olivolja och mandelolja skulle kunna fungera bra, var mest inne på särskilda massageoljor. Det där nuru gel, eller nurugel, låter också lite spännande.
    Lite ivrig?  Det är okej. Jag har sett videos med nurugel, ser inte dumt ut alls.

Massage-oljor är med flit inte så glidiga, för man ska inte halka omkring när man masserar, det ska vara lite motstånd. Och de är dyra. 

Om ni nu inte redan gjort det, är det ju lätt att göra ett litet test för att se vad man gillar det här med olja. Det borde alla prova. Ta ett badlakan under bara, ta lite olja i händerna och smek honom hård. Och se om han gillar det (asgarv, "om"?).

Och killen kan ju smörja in hennes bröst med olja, och så hennes sköte.  Och om hon nu inte skulle gilla det (varför vet jag inte), så kan jag nog närapå garantera att han kommer gilla det i alla fall. Det är nåt oerhört speciellt med den oljiga känslan.

Jag har en blogg där jag beskrivit en hel del av vårt sex, och jag har vid andra tillfällen när det pratats om olje-sex här på FL, blivit förvånad över att jag inte skrivit något inlägg om det. Men jag har i alla fall skrivit lite om det, den översta länken i denna sökning. De flesta andra träffarna handlar inte om rent glida-omkring-på-lacklakan-sex, men nämner i alla fall olja på ett eller annat sätt. hasseochanna.wordpress.com/

/Hasse 
  • Anonym (vill testa)
    HasseA skrev 2013-01-17 10:00:58 följande:
    Lite ivrig?  Det är okej. Jag har sett videos med nurugel, ser inte dumt ut alls.

Massage-oljor är med flit inte så glidiga, för man ska inte halka omkring när man masserar, det ska vara lite motstånd. Och de är dyra. 

Om ni nu inte redan gjort det, är det ju lätt att göra ett litet test för att se vad man gillar det här med olja. Det borde alla prova. Ta ett badlakan under bara, ta lite olja i händerna och smek honom hård. Och se om han gillar det (asgarv, "om"?).

Och killen kan ju smörja in hennes bröst med olja, och så hennes sköte.  Och om hon nu inte skulle gilla det (varför vet jag inte), så kan jag nog närapå garantera att han kommer gilla det i alla fall. Det är nåt oerhört speciellt med den oljiga känslan.

Jag har en blogg där jag beskrivit en hel del av vårt sex, och jag har vid andra tillfällen när det pratats om olje-sex här på FL, blivit förvånad över att jag inte skrivit något inlägg om det. Men jag har i alla fall skrivit lite om det, den översta länken i denna sökning. De flesta andra träffarna handlar inte om rent glida-omkring-på-lacklakan-sex, men nämner i alla fall olja på ett eller annat sätt. hasseochanna.wordpress.com/

/Hasse 
    Tack för dina tips, jag ska läsa och ta till mig det du skrivitGlad
  • Anonym (råger)
    Anonym (vill testa) skrev 2013-01-16 21:24:31 följande:
    fördelen med nuru gel:

Mycket halare, olja är trögare och ett elände att tvätta bort. Tänk oljekatastrof....

Nuru är vattenbaserat   
  • Anonym
    Anonym (råger) skrev 2013-01-18 21:18:46 följande:
    fördelen med nuru gel: Mycket halare, olja är trögare och ett elände att tvätta bort. Tänk oljekatastrof.... Nuru är vattenbaserat   

Varför tvätta bort? Mandelolja behöver inte tas bort.... blir så len o fin. Gillar friktion själv så gillar olja mer
Svar på tråden Sex i olja