Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Göra pappan delaktig

Måste han mata då? Det finns ju massor med annat att göra? Och om enbart ett par månader så kommer ju barnet att äta annat förrutom amningen.

• Hannah76
    pralinen86 skrev 2013-01-13 18:10:14 följande:
    Han gör redan annat, men vi vill att det är just matningen han ska kunna vara delaktig i. Dels för att jag ska kunna sova en hel natt ibland, eller kunna sticka iväg en sväng utan barnet.
    Och det är ju förhoppningsvis ett halvår kvar innan hon ska äta något annat än bröstmjölk.

Det har bara gått en vecka.. Jag skulle vänta nån vekca till innan jag skulle börja med fler matningssätt.
    Jag pumpade och sen gav vi även tillägg, vi började när hon var två månader. Då kände jag att amningen verkligen flöt på, sömnen fanns osv osv osv.
  • Hannah76
    Helene70 skrev 2013-01-13 20:27:14 följande:
    Tja, fast även pappas bröst och mage är en enorm trygghet och mys. Vår pojke låg lika gärna nära och myste i pappas famn och bröst som i min famn och bröst. Delar man på allt redan från dag ett så är bebisen lika trygg nära pappas bröst som vid mammas. 

Dert håller jag absolut med om .- men så kan det ju vara även om pappan inte ger mat.
Svar på tråden Göra pappan delaktig