• Alexandra 737

Eciggen!

Har sökt och sökt men tycker informationen är så svår att förstå och alla svenska sidor verkar oseriösa.

Ni som har en elcigg som faktiskt funkar och tillfredställer, vilken har ni och vart beställde ni?
    Behöver inte ha nikotin :) 

• Svar på tråden Eciggen!
  • Bregott

Har ingen men de finns på ICA att köpa. De måste ju veta lite om produkten.

• sussieluss

Såg precis en annons i Metro där klipster har halva priset på onecig (den bästa e-ciggen) man laddar ner appen så kan du läsa mer. Min bästa kompis har slutat röka med e-cigg, sa att hon inte klarat det annars.

• Alexandra 737

Ska kolla upp den där onecig, finns det någonstans man kan läsa från någon som har erfarenhet av den? Att den är bra alltså? 

Vill så gärna sluta röka men jag faller på begäret av själva aktiviteten hela tiden =/ 

• Queenie70

Har testat en jag skickade efter på nätet, och måste säga att det fungerade över förväntan. Slutade röka med hjälp av slutarökatabletten Champix, som hjälpte mig mycket, men upplevde att jag saknade själva rökproceduren. Elciggen tillgodosedde det behovet. Kändes som en vanlig cigg, med rök som man fick in i munnen och kunde blåsa ut. Elciggen var mycket tyngre än en vanlig cigarett, och man var tvungen att suga hårdare för att få ut "röken"

• Lena 875

Jag beställer från Dansmoke.se , de är med nikotin, men jag "röker" också nikotinfria från E-Ciggbolaget. Dansmoke passa mig bra, jag "röker" menthol och deras är jätte god

• Johnna Sthlm
    Alexandra 737 skrev 2013-01-14 03:19:14 följande:
    Har sökt och sökt men tycker informationen är så svår att förstå och alla svenska sidor verkar oseriösa.

Ni som har en elcigg som faktiskt funkar och tillfredställer, vilken har ni och vart beställde ni?
    Behöver inte ha nikotin :) 
    Ja tyvärr finns det välldigt många oseriösa Svenska sidor som säljer elcigaretter.

kostade mig ett par hundra innan jag förstog hur en elciggarett för vanliga rökare skall fungera.

Det är välldigt stor skillnad på tillverkare och modeller.

Men för en rökare som vill sluta röka vanliga cigaretter så handlar det till största del om styrka på batteriet och nikotin och modell.

Det finns vissa modeller som ser ut som en riktig cigarett. Dom är bara att glömma om du är vanlig rökare och vill använda elciggen för att sluta röka, dem är mer tillverkade som en skämtpryl och för folk som inte rökt vanliga cigaretter. Oftast har dem alldelles för svagt batteri och dålig kvalité. Jag provade en sådan som första elcigg och ja.. Det smakade pyton och påminde inte alls som en riktig cigarett. Laddaren gick sönder redan efter första gången jag skulle ladda.

Nu efter 4 månader utan en riktig cigarett och mycket letande på nätet så kan jag säga att det finns bara 2 stycken svenska seriösa företag som säljer bra produkter. Light yur Fire heter det ena företaget och det som jag använder och är helnöjd med är ecocig.se . Dom har jätte snabba leveranser fick mitt paket redan dagen efter jag beställde och dem har ett perfekt startpaket och inriktar sig specefikt mot människor som vill sluta röka vanliga cigaretter.

Man kan välja själv ifall man vill ha nikotin eller inte, men man får med en valfri smak och jag kan starkt rekomendera Menthol.

Så om jag får ge dig ett bra tipps så kolla in: www.ecocig.se

/Johanna 
  • Idaa75

Första gången jag introducerades till el-ciggen tyckte jag det såg konstigt ut men jag beställde från
    www.el-ciggen.se och slutade röka dagen efter. Det kändes enkelt och beställa från dem, de har koncentrerat sig på en bra produkt och inte förvirrande som många andra sidor har...

/Ida

• saramedpeter
    Hej

Margareta heter jag och över 47 år.
    Jag har rökt vanliga cigaretter i över 30 år och aldrig lyckats sluta röka med dem vanliga metoderna. En gång höll jag upp i två veckor med hjälp av hypnos och "sluta röka terapi" men föll tillbaka efter en julfest.

Blev tipsad av en väninna att prova elcigaretter och har provat allt ifrån onecig, v2, oddwolf, ecocig och esmoke.
    Tänkte jag skulle ge alla som inte provat elcigaretter lite tips.  

Först så måste du ställa dig frågan varför du vill prova elcigaretter, är det bara för nöjets skull eller vill du sluta röka?

Här kommer en liten lista på dem jag provat och min personliga åsikt.

onecig - www.onecig.se
    Helt osmakliga och ger väldigt lite rök/ånga, blev väldigt besviken på detta märke även fast deras sida och företaget verkar seriöst så var det nog en av de sämsta för en inbiten rökare som mig. Har hört bra om dem av andra men för en som vill sluta röka och har rökt i många år så anser jag dessa bara vara en skämtprodukt. Sedan att dem ser ut som en cigarett är ju faktiskt inget bra för en som vill sluta, samt att röka dem på offentlig plats gjorde det svårt för andra trodde det var en riktig cigarett.

v2 - www.v2cig.se
    Precis samma som onecigg, väldigt lite rök fast kanske lite bättre smak, lite billigare också men fortfarande inget riv eller smak som faller en inbiten rökare i smaken och samma sak här så tycker jag personligen inte om att dem ser ut som en riktig cigarett.

LYF- www.Lightyurfire.se
    En välldigt bra sida för dem som hållit på länge med elcigaretter och har det som ett intresse eller verkligen är en inbiten "vejpare". Jag handlar väldigt mycket reservdelar därifrån och dem har väldigt många modeller att välja imellan. Nackdelen är väl att deras sida är ganska krånglig och det är svårt för en nybörjare att hitta rätt.

Oddwolf - www.oddwolf.se
    Den här produkten borde skrotas helt, batteriladdaren gick sönder efter 2dagar och batterierna till elcigaretten håller i 2 timmar ungefär. Ne usch detta är verkligen en buttericks modell.

ecocig - www.ecocig.se
    Detta var den modellen som verkligen föll mig i smaken och som fick mig att lyckas sluta röka efter 30 år. Och visst jag har bara varit rökfri i 9 månader men denna modell är så himla bra att jag kan till och med stå bredvid arbetskamraterna när dem röker sina vanliga cigaretter och blossa på min ecocig och inte bli ett dugg läskad. 
    Deras sida är lite rörig men lätt att navigera och förstå, man får även med Svensk bruksanvisning och en helt egen "Sluta Röka Guide" som nu tydligen också är skriven och dikterad av den kände läkaren Dr. Anders Kjellberg. 

Jag har nu varit rökfri i över 9 månader och det är ett enda märke som verkligen fått mig att klara av detta är just ecocig.se

Sedan kan man också ställa sig frågan om man vill ha elcigarett med nikotin eller utan och det får man ju självklart bestämma själv men har man inget nikotinbehov sedan tidigare skall man ju självklart inte skapa ett. Jag rekomenderar folk som vill sluta röka vanliga cigaretter att börja använda elcigaretter med nikotin för att lättare vänja sig av med begäret. Jag klarade att skippa nikotinet i min elcigarett helt efter 5 månader och röker nu helt nikotinfritt.

Jag har även rekomenderat ecocig till några arbetskamrater och alla som provat har slutat precis som jag eller dragit ner på vanliga cigaretter till bara ett fåtal om dagen. Det är jätte svårt att sluta med tobak men vill man så går det, och med ecocig så känns det ju precis som en vanlig cigarett så det var inte ett dugg svårt.

lycka till och som sagt smaken är som baken - Delad. 
    men mitt tips är garanterat www.ecocig.se 
Svar på tråden Eciggen!