Inlägg från: Thaleya1 |Visa alla inlägg
  • Thaleya1

hur mycket dricksar ni?

Beror helt på vart jag är, hur mycket pengar jag har då. Och sen dricksar jag endast om jag är utomlands elle rom servicen var extraordinär.

• Thaleya1

Jag trodde faktiskt inte att det var så vanligt att man gav dricks i Sverige.
    Jag ger endast om jag är full och får för mig att lämna för att jag har extra pengar som inte är på kortet, också har jag fått riktigt bra service. Vilket hänt cirka 5 gånger i mitt liv högst.

Utomlands dricksar jag dock, hur mkt beror på vilket land och vilken service.

• Thaleya1
    Aniiee skrev 2013-01-15 20:45:48 följande:
    Ingenting i sverige.... jag fick nämligen lära mig (som typ 10-åring) att här ingår dricksen i priset så att säga... den är redan påslagen, senare fick jag fick till och med lära mig att man absolut INTE skulle dricksa i sverige, för det hämmade löneutvecklingen.... utomlands, där servisen är mer eller mindre beroende av dricksen blir det ca 15%
    har också lärt mig det där.
    Alla jobb jag har haft, även nä jag var servitris så fick vi inte ta emot dricks, någon gång hände de att de lämnade ändå och då lade jag dem bara i kassan.
  • Thaleya1
    pontus1992 skrev 2013-01-16 02:37:34 följande:
    Då gjorde du något olagligt. det är olagligt att lägga andra pengar i kassan förutom sådant som är inslaget. Dricks läggs aldrig ner i kassaapparaten hur förklarar du det om skattemyndigheten kommer och vill göra ett kassaavslut.
    Vi lade dem i ett enskillt fack i kassan, de blandades inte med de andra pengarna. Vet inte jag jobbade där i 3 år och det kom aldrig någon skattemyndighet dit. Saker som gick sönder skrevs ju heller inte alltid upp, så jag antog att det blev ungefär + - o i slutändan.
Svar på tråden hur mycket dricksar ni?