• loudnfast

Ni som är två vuxna o tre eller flera barn, vad har ni för bil?? Tacksam för svar

Ni som är två vuxna o tre eller flera barn, vad har ni för bil???

Vi är två vuxna och tre barn, 1,5år 4,5år och 5,5år.  
    Har haft många bilar av äldre modeller,det är jobbigt att mecka jämt o dom drar mycket soppa och vi kör mtycket bil så vi vill gärna åka "lite säkrare o schyystare" med barn så vi måste köpa en "nyare" bil för max 80,000kr.
    Det är ju lite knepigt när man är flera än 4 för det blir väldigt trångt. Sedan är det jobbigt att alltid alltid sitta bak i mitten  har gjort det i snart 5,5år, för jag är minst av mig o mannen o han får inte plats där så det blir jag som får sitta där...om man skulle sätta 1 åringen bak bakåtvänd så måste man dra fram passargerarstolen så långt så det går knappt o sitta där...o det blir trånkt med den bak samt två st sittkuddar/ryggstöd...
    Jag är inte mkt för mini bussar/bussmodeller...typ seat alhambra likn..jag gillar stora bilar typ ford explorer å det men man har bara råd med dom äldre modellerna som drar flera tusen i soppa så dom går bort...
    Du får inte så mkt bra för 80,000 heller..har kollat på några Saab 9-5 nyare o där får man ju än schyyst bil som oftast gått låga mil för bra pris...

Vad har ni för bil? Hur har ni löst tre barn stols problem?

Vågar man köpa en saab?

Tacksam för svar         

• Svar på tråden Ni som är två vuxna o tre eller flera barn, vad har ni för bil?? Tacksam för svar
  • Sweno

köp en citroen berlingo family. Har kompisar som har tre småbarn och de får in hur mycket som helst i den bilen. Ni får en nästan ny för de pengarna. Vi har en V70 och den är trång bak. 

• loudnfast
    Sweno skrev 2013-01-14 12:06:54 följande:
    köp en citroen berlingo family. Har kompisar som har tre småbarn och de får in hur mycket som helst i den bilen. Ni får en nästan ny för de pengarna. Vi har en V70 och den är trång bak. 

Vi har en sådan på mitt jobb...har provat den o den är bra men det är mera än "bagagebil" vill ha mera space inne i bilen i kupen o att sitta...har bara en briorace till vagn så så jätte mycket i bakluckan är inte nödvändigt...den är ju inte heller kanske den säkraste bilen att sitta med tre ungar i....
    vilken årsmodell på V70 har du? 
  • loudnfast
    Lady Namárië skrev 2013-01-14 12:53:46 följande:
    Toyota Verso har bra plats när man är fem eller fler.

Jo men man får inget bra för pengarna....inte där jag bor ialf...det är bara långmilare..o en massa jobb på dom...
  • tilj75

Vi hade en Chrysler Grand Voyager förut, bra om packutrymme, bra om plats för barnstolar och viktigt för mig, skjutdörrar. Var jättenöjd med den.
    Nu har vi en Folka Caddy maxi, den har oxå dubbla baksäten, är lite mindre men tillräckligt stor.
    (Två vuxna, fyra barn, tre, tre, fyra och fem år och snart bebis, ska de äldre barnen med tar vi två bilar)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Noicka

Vi är sex i familjen men redan när barn nr tre föddes bytte vi från en Saab (stora modellen) till en peugot 607. En sjusitsig bil men bra pack möjligheter, beroende på hur man har säterna. Upplever inte det som en jättebil, provkörde sant har kört vänners Chrysler och den känns mkt större och svårare att manövrera! (vanesak kanske). Disel är det och drar då 0,7-0,8 blandad körning och den är rolig att köra! Lite fart finns det allt :D

• loudnfast

Eftersom vi har max 80,000 att köpa bil för så är vi begränsade..det är ju inte liten summa isig men om man vill ha en något stor schyyst bil som man vill slippa mecka med stupikvarten o som helst är diesel o drar lite så är man begränsad...har kollat på¨en Toyota verso men den var mkt dyrare dom hade även en billigare men den var mera fel på..o inte alls lika trevlig o bensin...har kollat på saab 9-5 och även om den är mindre för oss så får man mera...kan ju få en 07-08-09 för 70-80,000 o som gått lite...vi behöver vad jag känner större utrymme i kupen inte i bagage då vi endast har en sittvagn/sylky som inte tar så stor plats...har även kollat på en seat alhambra med dom drar så jädra mycket i soppa...chrysler voyger lika så¨om du inte har diesel men då är dom välfigt mycket dyrare i inköp...

• loudnfast

Hur gör ni med med det barn som sitter i bakåt/framåtvänd bilstol...sitter den fram/bak?

Svar på tråden Ni som är två vuxna o tre eller flera barn, vad har ni för bil?? Tacksam för svar