frysformar för barnmat
Vaft kan man köpa frysformar för barnmat? :)
Vaft kan man köpa frysformar för barnmat? :)
Jag använder vanliga iskubsformar så tinar jag bara upp så många kuber som behövs
Jag köpte muffinsformar i silikon som jag hade för att frysa mat i, sedan la jag över det i plastpåsar. Hade också några geleburkar (runda med blått lock) som jag köpte på ÖoB för att ha litet större barnmatsportioner i.
Reklam för dessa snurrar på FL hela tiden, är det såna du menar?
www.barnmatsburken.se/
Såg att dom hade men tänkte om det finns på nån speciell affär :)
Körde också iskubsformar i början. Båda mina barn har lärt sig äta snabbt så snart fryste jag in i tomma barnmatsburkar eller små plastburkar från IKEA. Särskilda frysformar för barnmat känns som en rätt onödig grej...
Jag köpte sån där barnmat som ligger i små plastburkar med blå lock, är det nestle tro? Maten var äcklig tyckte barnen men burkarna är perfekta :)
Jag köpte de bästa istärningsformarma på Biltema, dom e runda i botten vilget gör det hur enkelt som helst o få ut tärningarna när de ska användas. O billiga var de oxå ;)
www.biltema.se/sv/Hem/Kok/Tillbehor/Isbitsformar-2-pack-85941/
Jag har använt vanliga pappersmuffinsformar som jag fryst in på en bricka och sedan stoppat i påsar. Det har varit en bra storlek för mina ungar.
Jag köpte från barnmatsburken, de är helt ok men ändå lite meckiga och min dotter äter motsvarande 2 stora och det går inte ner i en glasburk. De var dock bra med de mindre i början när det mest var smakisar. Då gjorde jag olika smaker och kunde sedan testa lite olika kombinationer. Nu kör jag rakt i glasburkarna istället med färdiga rätter. Fyller inte hela vägen och plastar med gladpack och gummisnodd. Har fungerat bra. När jag ska ha en med mig på utflykt så har jag köpt små plastlock som jag tycker fungerar bättre än att återanvända plåtlocken.
Tycker det känns bra med glasburk då man helst inte ska micra saker i plastburkar, men man kan ju ha med sig en skål/tallrik att värma i.