• Anonym (Sjuk)

egocentrisk man

Min man är oftast bra, men för tillfället har han mycket i huvet och är väldigt disträ. Ansvaret för att det skulle bli en fin och mysig jul hemma hade jag, ansvaret för julen skulle städas bort hade jag.
    Jag bad han tvätta, efter att jag hade bokat tid. Han frågar "vad ska jag tvätta". Jag ber han sätta på lock på maten jag har lagat- han lägger lock på såsen men inte pastan.  
    Ska man behöva ta ansvar för precis allting och rita kartor för att han ska förstå vad som behöver blir gjort? Skulle inte jag ta tag i saker och ting hemma så skulle inte ens hälften bli gjort. Jag kan förstå att han har mycket i huvet i bland, men det är HEEELA TIDEN! Och inte fan får jag nån cred för att jag står ut.

Nu har jag legat sjuk i flera dagar, har mått skit men har ändå plockat, städat, lagat mat osv. utan att han så mycket som höjer på ögonbryna. I dag testade jag ett nytt recept på köttfärsås, hade lite svårt att avgöra smaken då jag är väldigt förkyld. Och självklart påpekar maken att den är smaklös. Jag säger "ja, jag testade ett nytt recept men det var inte så lätt då jag är så förkyld"
    "ja men hade du i det och det? och hur mycket sånt hade du i?" Maler han på, varpå jag blir irriterad och pekar finger. Nu fattar han inte varför jag blev sur. Gör ni?

• Svar på tråden egocentrisk man
  • Anonym (Sjuk)

Alltså det jag vill säga är att jag VET att han blir lite disträ i perioder och det är OK. MEN det går för långt när han blir handlingsförlamad ochinte kan ta tag i något själv utan att jag ger honom redskapen och knuffar honom i rätt riktning. Och dessutom så får jag inget Cred för allt jag gör, utan det enda han gör är att klaga på maten jag har lyckats knåpa i hop trots att jag inte mår bra. Kan någon stryka mig lite medhårs??

Svar på tråden egocentrisk man