True skrev 2013-01-14 19:40:31 följande:
tack hörni, glad för många svar!!
-seb låter ju otroligt bra, trodde ej storbankerna hade bra sparande.
-ok csn är så låg ränta -tycker det är konstigt att trots att betalat ca 700 till 800 i månden så ser man att själva lånet inte sjunkit vid årets slut? Men det kanske är för att har ganska stort lån.
Nordea är så hemska, när de insåg att jag fått lite klirr i kassan blev jag plötsligt vipkund med gratistjänster o uppbjuden på kaffe på övervåningen på deras kontor av lismande finklätt äckel. jag hade läst på flashback om räntor o frågade flera ggr vad årsräntan skulle bli med deras "förslag" -men det kunde hon ej svara på,,, frågade flera ggr utan resultat. enligt deras infoblad såg det bar ut men var antagligen skamligt låg ränta eftersom de inte ens ville avslöja den.
jag plocka raskt bort pengarna från deras usla bank o satt dem på ikano och då var jag vips inte vip längre,,, URS för dessa överklassbanker.
KRAM PÅ ER KÄRA FRIENDOS
Det är ju en fri marknad och det är upp till var och en att välja bank. Personligen har jag fått ett bra bemötande av Nordea och har svårt att få lägre kostnader än vad jag har hos dem i form av avgifter och liknande. Jag har full förståelse för att jag kanske har tur i kombination med att min ekonomi inte är så krånglig. Andra kanske har träffat dåliga eller otrevliga banktjänstemän. Är det ett sparkonto de talar om ska man så klart kunna få veta vad räntan är, men om det handlar om fonder eller någon annan investering med en viss risk går det ju inte att garantera någon avkastning.
Däremot förstår jag inte varför det är negativt om man klär upp sig på jobbet eller att man bjuder sina kunder på kaffe?