• Anonym (,)

Finns det förskola i Södertälje med svenskar som majoritet?

Södertäljebor, existerar det förskolor i Södertälje med svenska barn som majoritet? 

• Svar på tråden Finns det förskola i Södertälje med svenskar som majoritet?
  • Anonym (???)

Eh ja naturligtvis eftersom majoriteten av alla som bor här är etniska svenskar.

• Anonym (,)
    Anonym (???) skrev 2013-01-14 19:58:32 följande:
    Eh ja naturligtvis eftersom majoriteten av alla som bor här är etniska svenskar.
    Det tror jag inte? Eller det beror väl på området? 
  • Anonym (???)

Sen har vi ju en väldigt stor grupp syrianer i södertälje både andra och tredje generationen som förövrigt är väldigt välintegrerade och talar svenska även med varandra. Så de räknas ju också givetvis som svenskar vid det här laget. Det handlar om att inse att sverige inte längre är och aldrig mer kommer att bli homogent ( tack och lov) Men som sagt de flesta av oss som bor i södertälje är etniska svenskar. Trodde du att de flesta som bodde här var av annan etnicitet eller?

• Anonym (,)
    Anonym (???) skrev 2013-01-14 20:03:38 följande:
    Sen har vi ju en väldigt stor grupp syrianer i södertälje både andra och tredje generationen som förövrigt är väldigt välintegrerade och talar svenska även med varandra. Så de räknas ju också givetvis som svenskar vid det här laget. Det handlar om att inse att sverige inte längre är och aldrig mer kommer att bli homogent ( tack och lov) Men som sagt de flesta av oss som bor i södertälje är etniska svenskar. Trodde du att de flesta som bodde här var av annan etnicitet eller?
    Vet inte hur det ser ut på dagis i Södertälje men jag har tex jobbat på en förskola i Stockholm med bara invandrarbarn.. Flera som nyligen kommit till Sverige också. Förskollärarna talade arabiska och vill inte direkt ha det så...
  • Anonym (???)
    Anonym (,) skrev 2013-01-14 20:00:38 följande:
    Det tror jag inte? Eller det beror väl på området? 

Vaddå det tror du inte?? Din fråga var om det finns dagis där majoriteten av barnen är svenskar och svaret på den frågan är. JA! Sen finns det områden där majoriteten av barnen har annat etniskt ursprung det stämmer. Men det var inte det du frågade. När blir man svensk enligt dig? De flesta barn även i hovsjö är födda här och har även föräldrar som är födda här dvs de är svenskar . Även om de inte har blont hår och heter petterson och svensson.
  • Anonym (,)
    TessaLove skrev 2013-01-14 20:18:32 följande:
    Tycker inte att du är värd Södertälje!
    Vill du ha dina barn i en förskola där dina barn lär sig arabiska? 
  • TessaLove

Tycker du ska sätta dina barn främst. De kommer inte att lära sig arabiska. Ett och annat ord skadar väl inte. Förstår inte vad du är så orolig för!

• Anonym

Jag tycker TS är värd BÄTTRE än Södertälje! Skrattande

Svar på tråden Finns det förskola i Södertälje med svenskar som majoritet?