• ssandrass

skicka dottern till ayia napa???

Hej!!
    Min dotter(17) vill åka till ayia napa i sommar, hennes kompisar får och dom tjatar om att boka nu!!
    Jag har inte riktigt bestämt mig ännu, för jag tycker det är lite läskigt att skicka iväg henne dit då jag vet att det är ett party ställe!!

Men jag vet också hur ledsen jag gör henne om jag säger nej och jag vet inte riktigt om jag vill låta henne åka heller

vad skulle ni gjort??
    och har era ungdomar varit där någon gång?? 

• Svar på tråden skicka dottern till ayia napa???
  • Bibbidi
    Thezz82 skrev 2013-01-14 21:29:08 följande:
    Det är helt klart ett risktagande, men det kan det likväl vara att skicka ut ens unge på krogen hemma i sverige..Det är sprit, fylla och killar i överflöd där, men det är ju lite det som hör till med att åka på charter i den åldern ;)
    Lol, till och med på flashback läggs det ut sexvideos filmade på ayia nappa, tror knappast det är lika vanligt att se en kille ta en tjej bakifrån medan alla hurrar på på en vanlig krog här i Sverige. 

Ayia Napa är ett känt partyställe, som är känt för tex sina sexfester. Skulle aldrig tillåta min unge att åka dit... vanlig charter och en resa till ayia är inte samma sak. Och då räknar jag ändå med att de skulle dricka på en vanligt charter .
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • nozpa

Var där med kompisar när jag var 17 år. INGET som mina barn kommer att få åka till. Och jag anser mig ändå hyffsat ansvarstagande.

• aztec

Håller med de andra, kan de inte åka någon annanstans? För dit åker man ju för att supa och ja alla vet vad jag menar.. sol, bad, semester finns ju på andra ställen.

• Sweno
    aztec skrev 2013-01-14 21:56:00 följande:
    Håller med de andra, kan de inte åka någon annanstans? För dit åker man ju för att supa och ja alla vet vad jag menar.. sol, bad, semester finns ju på andra ställen.
    Fast det är ju just supa och sex man är ute efter när man är 17 och ska på partyresa. Det är ju det de söker och det får man ju inte på krogen i Sverige utan falskleg. Sedan är hon ju kanske inte smartare om ett år, men jag tycker nu som vuxen att man kanske bör vara 18, dvs myndig innan man kastar sig ut i det.   

Men som sagt jag hade skitkul på alla mina resor. Kom hem från 2 veckor på Kos i juli blekare än var jag var när jag åkte. Dvs jag såg inte solen, levde på natten.  
  • Duckan

Jag var i Ayia Napa som 17-åring. Vi drack och hade roligt. Dock med en baksida. Mycket våldtäkter den sommaren. Vi blev jagade av ett gäng en kväll, ända in på hotellet. Mycket obehagligt.  Jag skulle inte göra den resan igen.

• IsadorasMamma

Självklart!

Jag lovar att din 17 åring kommer kunna ha sex i Sverige också om det är
    vad hon vill. Dessutom finns det saker man ska prova på.

Nästa år är hon 18, tror du att hon hinner förändras så mycket på det året
    att det skulle vara säkrare då? Har hon inte lärt sig som 17 åring hur man är
    försiktig så lär hon inte veta det för att hon fyller myndig heller.

• heisjoc

Cypern är lämplig för familjer med barn. Det bästa är floden lata.
    Diabilder ont ryggen och alla smycken och ringar måste avlägsnas innan glidning.
    Vattenparken är lämplig för små barn, det finns bara ett fåtal större bilder.
    Maten är ok men vardagliga likhet är tråkigt. Alla inc. drycker, öl och glass suger.
    Cypern är ett paradis för tjuvar och tjuvar grupper, Panthea ffff och Callisto är deras favorit.
    Medan vi var där för tre lägenhet var uppdelad och alla kontanter och smycken mm
    stals. Dörrlås är patetiskt, och det är därför tjuvar har invaderat rum på nätterna.
    Samma upprepas i Callisto hotell. Tjuvarna var ungefär 12 år gamla pojkar, styrs av en vuxen skandinaviska ser man.
    Lokala butiker försöker stjäla vanligtvis 50 och 100-eurosedlar med butiker kommersiella besättningar med olika trick.
    Hotellet har inte en riktig kundskyddet eller natt bevakning så att du är i din egen risk där.
    Klimatet är varmt, men inte mycket saker är inte särskilt vänliga och platsen är mycket osäkra.
    Allt tillsammans tror jag du har det bättre att tänka två gånger för att gå till dessa Hotells eller Cypern.
    Familjen från Finland, höst 2012

• Fröets mamma
    heisjoc skrev 2013-01-15 19:38:18 följande:
    Cypern är lämplig för familjer med barn. Det bästa är floden lata. Diabilder ont ryggen och alla smycken och ringar måste avlägsnas innan glidning. Vattenparken är lämplig för små barn, det finns bara ett fåtal större bilder. Maten är ok men vardagliga likhet är tråkigt. Alla inc. drycker, öl och glass suger. Cypern är ett paradis för tjuvar och tjuvar grupper, Panthea ffff och Callisto är deras favorit. Medan vi var där för tre lägenhet var uppdelad och alla kontanter och smycken mm stals. Dörrlås är patetiskt, och det är därför tjuvar har invaderat rum på nätterna. Samma upprepas i Callisto hotell. Tjuvarna var ungefär 12 år gamla pojkar, styrs av en vuxen skandinaviska ser man. Lokala butiker försöker stjäla vanligtvis 50 och 100-eurosedlar med butiker kommersiella besättningar med olika trick. Hotellet har inte en riktig kundskyddet eller natt bevakning så att du är i din egen risk där. Klimatet är varmt, men inte mycket saker är inte särskilt vänliga och platsen är mycket osäkra. Allt tillsammans tror jag du har det bättre att tänka två gånger för att gå till dessa Hotells eller Cypern. Familjen från Finland, höst 2012

oj, Google translate eller vad? Fint att du vill hjälpa till men: nothing of what you're trying to say makes sense!
Svar på tråden skicka dottern till ayia napa???