• weasley

får man välja?

Tyvärr beror det mycket på var i landet du bor och vilken läkare du möter om du får "välja" eller inte.. Och vilka anledningar du har. Ta upp din rädsla med barnmorskan till att börja med, ju tidigare desto bättre.
    Jag är väldigt förlossningsrädd och har fått gå till en specialbarnmorska (så kallad aurorabarnmorska) och prata om min rädsla, fått information om förlossningen, besöka förlossningsavdelningen etc. I slutändan är det en läkare som fattar beslut om du har "skäl nog" för kejsarsnitt. Är man ärdd så kan man mycket väl beviljas, men som jag sa - det beror mycket på var man bor och framförallt att man står på sig!

Det finns en jättebra tråd som heter "vägen till Kejsarsnitt" som du borde hoppa in i, där finns mycket bra information.  

• weasley
    maria91 skrev 2013-03-05 16:05:13 följande:
    Jag vill verkligen göra snitt! jag är lite orolig bara över vad andra ska säga till mig om de får reda på att jag väljer det. :/ men ja vill inte ligga där å vara på gång att föda sen få panik å allt blir fel å de blir akut snitt..bättre man får som man vill i början, de som det känns tryggast med! :/

Skit i vad andra säger, de har ingenting med att göra hur du väljer att föda ditt barn! De har ingen aning om dina anledningar och din bakgrund, och det är faktiskt en väldigt personlig sak som de inte behöver lägga sig i alls.
    Jag har fått jättebra stöd från min familj och vänner sen mitt snitt blev faktum, endast ett par stycken bekanta har uttryckt åsikter som "varför ska du ha kejsarsnitt om du inte behöver?" och de har jag helt enkelt ignorerat :) 
Svar på tråden får man välja?