• Forzai

Lätt att få första barnet, andra går inte, men inga fel...

Undrar bara om det finns någon i samma situation som oss?
    Vi har ett barn, som är 5 år, inga som helst problem att bli gravid den gången.
    Men - nu har vi försökt i snart 4 år att få ett syskon, men det är svårare.
    Vi har gjort alla de möjliga undersökningar, men de hittar inget fel.
    Vi har gjort ett IVF-försök och ett ICSI-försök, men utan lyckas att få befruktning.
    Och läkarna vet inte vad som är fel. Fina spermier och fina ägg.
    Visst är det märkligt?!
    Vi har börjat förlika oss med tanken att vi inte kommer att få fler barn.
    Är det någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Lätt att få första barnet, andra går inte, men inga fel...
  • Snickesnäckan

Hej!
    Har PRECIS samma sits som er. Nu ser jag att det är länge sen du skrev inlägget men är nyfiken hur det gått för er?
    Vi har en dotter som blev till på första försöket och sen vill det sig inte. Har inte hittat några fel på proverna. Var inne nu i mars och tog bort en polyp i livmodern. Det kan ju vara den som ställt till det. Är inne i äl-time nu så man får ju hoppas på att plusset ska komma senare denna månaden.

• Dutten6

Hej gammal tråd men har exakt samma problem. Sonen blir 6 år i höst, har försökt få ett syskon i 4 1/2 år men inget har hänt. Gjort en utredning i höstas, inge fel få oss alls. Gjort spolning o allt. Sonen kom till 6 dar efter jag o sambon blev tillsammans, åt även p-piller så detta är jätte jobbigt psykiskt. Dock gjorde vi en insemination i helgen så hoppas det ska funka för oss iaf.

• Snickesnäckan

Ja, det är riktigt jobbigt. Hoppas detta går vägen för er. Du får berätta hur det går. Själv är jagbinne på äl nu och hoppas hoppas denna månaden.

• Forzai

Hej! Ja, det var längesen jag var inne på familjeliv! Ser att jag skrev inlägget för 1 1/2 år sedan, och det var då som vi började inse att vi inte skulle bli fler i familjen.
    I höstas rensade jag ut alla babykläder, sålde spjälsäng, barnvagnar, bilbarnstol osv. Kändes bra att liksom börja på nytt och börja planera efter vår livssituation.
    Men - sen till nyår hände det som man bara ser här på familjeliv och läser om i tidningar, jag upptäckte att jag var gravid!! Helt ofattbart, oväntat och så fantastiskt!  I början av september är det beräknat och vi hoppas på att allt kommer att gå bra.

Jag funderar mycket på hur det kan komma sig att det helt plötsligt ville bli liv, efter år av försök. Ett mirakel!

Det känns så orättvist att skriva om att vi väntar barn på en sån här sida - jag vet hur det är att kämpa! Allt gott till er!

Svar på tråden Lätt att få första barnet, andra går inte, men inga fel...