I Rose I skrev 2013-01-16 15:19:00 följande:
Majoriteten om inte alla som kommer hit och är i polygami förhållande har inte valt det själva. I dag har dem chansen att ta sitt pick och pack och sticka ifrån mannen men sådana som du kommer göra det svårt för dessa kvinnor om ni får igenom eran åsikter.
Du vill på lagligt sätt skrika ut att ditt val är rätt och likvärdig som alla andra. Varför kan du inte känna dig lugn så som ni har det idag? Vart brister det för dig? Ta tag i problemen som du känner av idag. Fixa fullmakt, testamente och allt vad du nu tog upp istället för att gräva gravar åt andra.
Poly
gyni-förhållanden, märk väl.
Oavsett om man ingått ett tvångsäktenskap med två eller flera personer, så har man rätt att skilja sig i Sverige. Problemet här är de människor som faktiskt inte VILL skilja sig, och de individer som vill skilja sig, men inte har rätt till sin del av familjens tillgångar, då Sverige inte riktigt godkänner samlevnadsformen till att börja med.
Jag behöver inte lagen i ryggen för att konstatera att jag är likvärdig med andra. Däremot vill jag att
var och en själv ska kunna välja vilka juridiska avtal de vill att ingå med varandra. Det är en fråga om valfrihet som inte nog kan betonas. Och ännu viktigare är frågan om att våra barn har rätt till alla sina föräldrar: varför föräldrabalken behöver ändras. Det är främst DÄR det brister för oss. Det GÅR inte att skriva fullmakter för detta.