• Odjur1

KUB-test vid väldigt ung ålder. Ja/nej till möjligheten?

Skulle ni gjort KUB-test om ni var 18 år? Som jag förstått rätt så är det mer till gravida över 35 år. Men jag får göra det om jag vill, finns det några nackdelar? Skulle ni övervägt eller tackat nej?

• Svar på tråden KUB-test vid väldigt ung ålder. Ja/nej till möjligheten?
  • Älska livet som det är

Då hade jag gjort det. Om du blivit erbjuden det. Annars får man betala det sj om du är under 32 och det är inte billigt. Om du blivit erbjuden det måste det ju finnas en anledning?

• Odjur1
    Älska livet som det är skrev 2013-01-15 14:05:01 följande:
    Då hade jag gjort det. Om du blivit erbjuden det. Annars får man betala det sj om du är under 32 och det är inte billigt. Om du blivit erbjuden det måste det ju finnas en anledning?
    Nä, jag frågade bara om man får göra det och hon sa om jag vill så får jag det men att det egentligen är mer för 35+ . Men jag vet inte om det är nödvändigt egentligen, fast än jag vill veta så mycket om bebis som möjligt. Skulle du gjort det ändå? Kostar det annars? Hur mycket? 
  • Älska livet som det är

Ja jag hade lätt gjort det har gjort det båda mina graviditeter och det känns skönt att veta att allt är bra. Visst det är inget 100% resultat men man kan ändå va ganska lugn. Vi har betalt 2500 för varje barn så 5000 för båda gångerna. Sen beror det ju på om man e villig att ta hand om ett barn som e sjukt. Sj hade jag inte klarat av det.

• giggle

Klart du ska göra det. Det är ju ingen risk för barnet och så får du ju se din bebis och att den mår bra (vår barnmorska gick igenom alla organ osv)
    Sen föds det ju fler barn med Downs syndrom av unga än av äldre (kanske just för att unga mer sällan screenar det)

Sen är det ju mysigt att få bild och så sv barnet,
    Jag ser inte vad du har att förlora på det.

Svar på tråden KUB-test vid väldigt ung ålder. Ja/nej till möjligheten?