• Anonym (vanemänniska)

Min fru är ful

Jag har levt länge med min fru och inte tänkt på hur ful hon är tidigare. Häromdan skrek dock några barn på henne och då gick det upp för mig att jag lever med en extremt ful fru.

Vi satte oss ner och pratade och då insåg jag hur hon lidit i alla år av sin fulhet, jag älskar henne och har alltid gjort det, men jag kan inte trösta henne och få henne att inse att den enda persons åsikter som räknas när det gäller hennes utseende är mina och jag älskar henne. Men det är plågsmat och jag vet inte riktigt vad jag ska säga till henne.

• Svar på tråden Min fru är ful
  • Verdani

Vill bara säga att du är en underbar människa - jag vet inte om din fru faktiskt är ful, men jag är själv rysligt ful och nu känner jag Äntligen hopp för att någon, någon dag ska kunna älska mej också, trots det, och kanske inte ens se att jag är ful :) Tack för att du ger mej (och andra fula) hopp :) 

Tyvärr VET ju vi fula människor att vi är fula, det spelar liksom ingen roll hur många gånger man hör att "skönheten kommer inifrån"  eller "skönheten ligger i betraktarens ögon" när man helt enkelt inte är vacker. Men jag Tror att det går att träna bort hur man tänker på det - och om du inte tycker att hon är ful, så antar jag att du redan ger henne spontana komplimanger för hur hon ser ut - på något sätt Tror vi på det, någonstans inuti, även om vi vet att det inte är Objektivt sant :) 

Utseende borde inte få spela så stor roll, men sånt som du beskriver här Händer faktiskt - jag har tillochmed fått en oprovocerad smäll på käften en gång, för att jag var "så ful att (jag) förtjänade det" - förvisso av någon som var full, men liksom...vad hjälper det?

Jag tror det är svårt för folk att inse och acceptera: alla ÄR inte utseendemässigt vackra och det finns någon form av tabu för att erkänna det, men det är likförbannat sant - men det gör oss inte till dåliga människor.

Så, ja, igen - tack för att du ger mej och andra fula människor hopp :)  

• lnflrmn

Men om HON inte trivs och lider, bör du kanske stötta henne i att ta tag i det?

• Anonym (allvarligt?)

Personligen tycker jag inte att det finns några fula människor alls, vissa är snyggare än andra men FUL är väl ingen? Är man ful så tolkar jag det som att en person ser ut på ett sådant sätt att det blir jobbigt för ögat, att man helst vill titta bort etc. Så nej jag tror inte din fru är ful, kanske inte hollywood-snygg men definitvt inte ful.

• Verdani

Fast vaddå "ta tag i"? Plastik-kirurgi? Eller den mentala biten, så att hon inte känner att det spelar någon roll, eller vaddå?

• lnflrmn

Verdani: Kanske både och? Men jag förespråkar givetvis att hon tar tag i den mentala biten ordentligt först, för annars hjälper inget kosmetiskt ingrepp i världen.

• Smartie

TS, något stämmer inte här. Om din fru hade varit så ful att hon var anskrämlig, hade du lagt märke till det när du träffade henne. Innan du blev "störtkär".

Hon är förmodligen ingen fotomodell och kanske har hon något avvikande i sitt utseende, men att kalla henne "extremt ful" kan helt enkelt inte stämma. Utseendet är inte allt, men det är inte oviktigt och utseendet är det första man ser. Människor som har utseendet mot sig, kan mycket väl uppfattas som attraktiva när man lär känna dem. Men det är ju inte så att man träffar en ny människa och tänker: "Åh, vilken fantastisk personlighet!"  

• Smartie
    Anonym (allvarligt?) skrev 2013-07-12 16:11:03 följande:
    Personligen tycker jag inte att det finns några fula människor alls, vissa är snyggare än andra men FUL är väl ingen? Är man ful så tolkar jag det som att en person ser ut på ett sådant sätt att det blir jobbigt för ögat, att man helst vill titta bort etc. Så nej jag tror inte din fru är ful, kanske inte hollywood-snygg men definitvt inte ful.
    Finns det vackra människor, finns det fula. Det anses bara "fult" att kalla någon ful

Vi får vara realistiska här. Utseendet HAR betydelse. Precis som flera i tråden har intygat. Det betyder dock inte att alla är ytliga eller att man måste se ut som en fotomodell för att "duga".

Det som inte stämmer i TS fall, är att han blev störtkär i sin fru utan att ha lagt märke till att hon (enligt andra) är "extremt ful"? Kan man bli kär i någon som är ful? Självklart. Precis som man kan tycka att en vacker person är ett spån och inget att ha. Men om TS fru VAR anskrämlig, skulle han givetvis ha lagt märke till det innan han lärde känna henne och föll för henne.
  • Smartie

Var jag menar är alltså att om frun verkligen VAR anskrämlig, hade det inte kommit som en nyhet för TS. Han hade ändå kunnat falla för henne, men han hade liksom inte tänkt: "Ja just det, jag lever med en extremt ful fru."

• Orcha

Stackars henne. Vilka jädra skitungar, på ren svenska.
    Eller #&¤%& på ren serie-stripska.

Övertyga henne om hur vacker hon är för dig.

Blir så sne på folk i allmänhet som snöat in på yta, det säger sååå mycket om personen i fråga.
    (och inte på ngt smickrande sätt)

Make love, not english quotes...
  • DreamBitch
    Förvirradbrud skrev 2013-01-15 15:00:45 följande:
    hahaa.. meh alla kan ju inte vara fina! alla är Vackra på sina sätt det är väl därför du älskar henne? Utseendet är inte det viktigaste utan det inre som räknas. Om man säger så här - Dom som vet att dom ser bra ut dom har ett smutsigt hjärta. dom som inte ser bra ut har dom finaste hjärtan måste ja ba säga ! säg inget til henne att hon är ful tror de nån jävla bitch som manipulerar dig elr så haru sätt för många " fina" brudar "! Tro mig själv tycker alla att jag ser bra ut men jag tar inte åt mig för att jag vet att jag har ett gott hjärta men om du tycker att din fru är ful varför ens gifta sig med henne ? eller varför ens sova brevid henne om hon är så ful? varför äta hennes mat? dricka? varför ??? förstår mig inte på dagens MÄN! hon förtjänar inte de här Tror att du är ett jävla svin som inte vet vad kärlek är ! typiskt omgenhet hos dig!
    Ehh? Va? Det där var nog det absolut dummaste jag någonsin har läst här inne.
  • Moderately attractive
    Gunilla 044 skrev 2013-01-15 15:10:55 följande:
    Du skriver ju själv att du inte tidigare tänkt på hur ful hon är,alltså tycker du det.
    Han vet väl själv vad han tycker.
Svar på tråden Min fru är ful