• KatjaKaj

Brödoman som behöver lite pepp.

Jag är brödoman, eller snarare degoman. Allt som är gjort av deg och smet är som en drog för mig, jag hade kunnat leva på kakor, bullar och mackor. Det har alltid varit så och jag har under mina 25 levnadsår aldrig testat att ändra min diet, jag har haft turen att inte lägga på mig så lätt. Men min kille har nu utmanat mig och slått vad om att jag inte klarar mig en vecka utan bröd, pasta, bullar, ris och kakor. Jag var lite kaxig och sa att det inte skulle vara några problem men alltså idag är det dag två utan allt det goda och jag känner för att mula i mig en vetelängd och 20 mackor med ost typ. Ni som kanske som jag ätit onyttigt innan men sen ändrat kost hur lång tid tar det innan suger försvinner? Att det skulle vara så här svårt att gå en ynka vecka utan bröd hade jag aldrig trott.

• Svar på tråden Brödoman som behöver lite pepp.
  • Sustain

Vad äter du istället? Mer grönsaker? Mer kött? Mer fett? Hur har det gått, klarade du veckan? Jag är bröd- och sockerberoende där nolltolerans var enda alternativet. För mig gick det fortare att bli av med suget än vad jag trodde...

• Alvi

Det finns en bok som heter Brödberoende... Kanske ÄR du faktiskt beroende...?

Svar på tråden Brödoman som behöver lite pepp.