Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Downs syndrom - mindre värda ?!

Nej, de är inte mindre värda! de är lika värdefulla som friska barn!! De kanske får lite tuffare liv än friska barn, behöver mer träning och sånt för att lyckas, men de kan komma långt och få lyckliga liv bara man ger dem mycket kärlek!
    här är några av mina favorit låtar som berör mitt hjärta och handlar om just barn med Downs Syndrome. 

Jag tycker barn med Downs Syndrome är speciella, men såå fina!! hade en tjej med Downs på ett av mina jobb, och hon var den gladaste och mest underbara unge som fanns!

• KristenTjej84
    Jempan skrev 2013-01-15 21:10:02 följande:
    Men det handlar ju inte om att man inte älskar någon för att man väljer att göra abort! Det handlar ju om det medicinska och livet i framtiden för denne person. "Men dom är gulliga och trevliga personer" Ja men alltså, okej? Ska vi gå efter det ledet så kommer vi snart vara utrotningshotade.
    Hur kan du säga att vi blir utrotningshotade om folk bestämmer sig för att behålla Downs Syndrome barn?
    att låta ett barn en människa leva som har mycket att ge??
    Det är inte behållandet och värderandet av liv som ökar utrotnings hotandet tycker jag utan motsatsen tycker jag..

• KristenTjej84
    viseversa skrev 2013-01-15 21:26:39 följande:
    KristenTjej84 vad ville du säga med youtube filmen?
    Att jag anser att barn med Downs Syndrome är lika mycket värda som friska barn,, svaret på TS fråga.

Svar på tråden Downs syndrom - mindre värda ?!