Downs syndrom - mindre värda ?!
2diamonds skrev 2013-01-17 10:03:39 följande:
Jag skulle ALDRIG välja bort ett barn med DS. Men jag jobbar med ungdomar med DS dagligen på skola, så för mig är det inte främmande och det kan ju vara en bidragande orsak.. Alla önskar väl sig ett "friskt" barn, ta det inte fel ni som läser. Men jag kan säga att jag jobbar med ungdomar med alla möjliga diagnoser, austism, DS , asperger, förståndshandikapp etc och jag älskar varenda en av dom. Så nej jag skulle aldrig ta bort mitt barn om var så att han/hon hade något form av funktionshinder. Jag väntar faktiskt barn nr två och vi har inte gjort kuntester och annat, Den som kommer till oss är mer än välkommern!Jag tycker det är jävligt oroväckande att man tillåter kubtest bla. Varför tycker jag det? Jo för att vi börjar sålla mer och mer och tillåter och accepterar mer och mer. Det är fan bara en tidsfråga innan vi börjar sålla bort barn pga kön, utseende, hårfärg, ögonfärg..U name it. Jag tror tyvärr att framtiden ser ut så snart. Kolla bara i Danmark , det finns snart inte en människa med DS för att där tar man oftast bort dom barnen. Usch får tårar när jag bara tänker på det!