vivi85 skrev 2013-02-26 23:03:27 följande:
Svarar utan fakta utan utifrån mig.. Har jag valet... Så tyvärr skulle kg göra abort.. Varför? Jag skulle aldrig ha tålamodet, orken, energin och allt som det innebär att ha ett barn med ds.. Beundrar alla föräldrar med barn med avvikelser.. ( jobbar inom vården, har kusin med avvikelser.. Så jag har erfarenhet.. Tyvärr )
Jag hade inte ork, inte tålamod, inte energi, inte ens vilja att ha barn med DS eller hjärtfel, ADHD ep osv..
Jag har fyra barn, tre av dem har något av ovanstående (inte så att en har allt

), enda chansen att slippa ifrån risken att få något av det eller ännu värre saker som inte ens går att leva med är att helt enkelt låta bli att skaffa barn. -fast jag skulle ju inte ens ha ett barn överhuvudtaget.. och så plötsligt har jag fyra.. haha -men jag har ff inte tid, ork, energi, tålamod nog att ha barn.. men har det iaf.. och vet ni, det fungerar hur bra som helst, jag fick göra som alla andra; anpassa mig, mest i tankarna, mitt liv har inte förändrats jättemycket mer än att jag bytt från ett arbete med oregelbunden skiftgång till kontorstider, rena himmelriket efter 18 år ute och fara runt dag som natt.. så det var nog -för mig- bra att få barn med dessa problem
-och inte behöver du beundra mig, jag gör helt enkelt det som de flesta föräldrar gör för sina barn.