Inlägg från: Jempan |Visa alla inlägg
  • Jempan

Downs syndrom - mindre värda ?!

Jag förstår inte över huvutaget hur folk kan vara såna idioter som förespråkar att behålla ett barn med DS. Är det pga okunskap eller egoism? Det är ju frågan!

• Jempan

Ja. folk brukar må illa av sanningen.
    Om man har möjlighet att i förväg förhindra att sätta ett sjukt barn till världen så tycker jag att det är en självklarhet. Jag kan inte på något sätt förstå en människa som väljer att behålla ett sjukt foster. En person med DS ser ju inte bara annorlunda ut till de yttre, personer med DS föds ju med mängder av andra bekymmer. Cancer, hjärtproblem, magproblem, infertilitet, lever kortare liv. Hur försvara man det? 

• Jempan

Kotthare: Och vad ger dig rätten att kalla mig idiot? För att jag har åsikter som alla andra? Du borde kallas för idiot eftersom att du förespråkar att föda skadade foster och för att du går till attack mot andra människor med andra åsikter än dina.
    Och varför dra in min mamma i detta? Hur gammal är du egentligen??
    Jag börjar fundera på vilken uppfostran du fått, eller inte fått. 

• Jempan

Men det handlar ju inte om att man inte älskar någon för att man väljer att göra abort! Det handlar ju om det medicinska och livet i framtiden för denne person. "Men dom är gulliga och trevliga personer" Ja men alltså, okej? Ska vi gå efter det ledet så kommer vi snart vara utrotningshotade.

• Jempan

Kan fortfarande inte förstå egoister som väljer att behålla ett sjukt barn. För mig helt ofattbart. Föder man ändå ett barn som visar sig vara sjukt så är det självklart att det barnet är lika älskat, men att aktivt välja att behålla ett sjukt barn, är inget annat än ren och skär egoism.

Svar på tråden Downs syndrom - mindre värda ?!