Inlägg från: Uniqie |Visa alla inlägg
  • Uniqie

Verklighetsbaserade filmer?

Jag älskar verklighetsbaserade filmer och tar tacksamt emot tips på sådana!

Spännande, sorgliga, tänkvärda, tragiska...ja nu lät det väldigt neggo men oftast är ju dessa typer av filmatiseringar inte allt för glada. 

Filmerna ska gärna handa om olika typer av människoöden. Hellre ett "drama-stuk" än action. 

• Svar på tråden Verklighetsbaserade filmer?
  • Uniqie
    IsDimma skrev 2013-01-15 18:53:57 följande:
    Miss Potter.
    Kollade en trailer och den verkar ju vara lite mer lättsam, kan nog vara bra för att väga upp lite :)

Tack!!

• Uniqie
    fiori84 skrev 2013-01-15 19:04:13 följande:
    Desert flower är en jättebra fllm som måste ses :)
    Den verkar bra!! Vem är modellen vars liv den baseras på? :)
  • Uniqie
    fiori84 skrev 2013-01-15 19:29:17 följande:
    Waris Dirie heter hon...en somalisk modell...en mycket bra film men boken är ännu bättre
    Ok tack..ja det brukar ju vara så men jag har alldeles för dåligt tålamod så jag ser nog filmen iaf ;)
  • Uniqie
    IsDimma skrev 2013-01-15 19:40:55 följande:
    Den är rätt lättsam. En feel goodfilm.
    Verklighetsbaserad OCH feel-good. Låter ju icke dumt! ;)
  • Uniqie
    So Cal skrev 2013-01-17 15:25:32 följande:
    Into the Wild måste du se!
    Den har jag faktiskt sett och jag fullkomligt ÄLSKADE den. Vi var ett stort gäng som såg den och när filmen var slut var jag den enda som gillade den. Alla tyckte den var sjukt seg. Och ja- det är den ju men det är ju poängen hallååå haha, man ska känna med honom, hans resa, lidelse, och alla andra känslor. Men tack för att du tog upp den, kan tänka mig att se den en tredje gång ;)
  • Uniqie
    Highness skrev 2013-01-17 15:39:05 följande:
    Apropå filmer från andra världskriget...Har hört att filmen The Pianist är en verklighetsbaserad film.   Om så är sant - rekommenderar jag den också, TS! 
    Pianisten har jag sett, den är grym - i dubbel bemärkelse. Och Hachiko - a dogs tale är så fin, en helt klart sevärd film. Tack för alla de andra filmtipsen du gav, de har jag såvitt jag minns inte sett! :)

Svar på tråden Verklighetsbaserade filmer?