• Sabina91

Fler unga mammor som försöker bli planerat gravid?

Hejhej :)

Fyller 22 år nu i februari och har försökt bli gravid sedan i oktober 2012 då jag slutade med p-piller. Men mensen har dykt upp varje månad tills nu. Sista mensen hade jag 13 december och inte fått någon ännu. 
    Jag har alltid innan p-pillrerna haft oregelbunden mens och så verkar det förbli.

Jag söker nu fler unga mammor som planerar att bli med barn och vill följas åt?

Dela gärna med er om ni bloggar också :)

Jag bloggar på www.drmmarnasdrmmare.blogg.se        

Kram<3

• Svar på tråden Fler unga mammor som försöker bli planerat gravid?
  • Pixlar

Hej Sabina91!

Jag är 23 år och hoppas på att snart bli gravid (igen) med min fästman. Vi har en dotter tillsammans sedan tidigare född i juli 2011. Hon var oplanerad, och i höstas blev jag oplanerat gravid igen, men den gången resulterade det i ett MF i vecka 7. Strax efter nyår bestämde vi oss för att inom kort börja försöka bli gravida igen, och jag känner mig ganska nervös för att det inte ska gå lika "lätt" den här gången, eller att vi ska få missfall igen..

Men främst av allt tycker jag att det ska bli riktigt spännande och kul! Drömmer

/Pixlar

• Sabina91

Hej Pixlar!

Okej vad roligt :) Vi försöker bli gravida med första barnet som är så himla efterlängtad.

Hur länge har ni försökt?

/Sabina91      

• Pixlar
    Sabina91 skrev 2013-01-19 17:43:49 följande:
    Hej Pixlar!

Okej vad roligt :) Vi försöker bli gravida med första barnet som är så himla efterlängtad.

Hur länge har ni försökt?

/Sabina91      

Jag förstår att du längtar! Jag längtade också efter barn redan innan jag blev oplanerat gravid med min första, så hon var efterlängtad mer eller mindre från första stund (efter att den första chocken lagt sig  Flört). Lite kämpigt har det varit då jag var mitt uppe i en 3.5 år lång högskoleutbildning när hon kom, men nu har jag bara ett år kvar till examen! Längtan efter ett till barn har verkligen slagit till hårt senaste månaderna, både hos mig och min fästman. Vi har faktiskt inte börjat försöka ännu. Men jag har ÄL nu i dagarna tror jag, är svårt att veta då min mens är rätt så oregelbunden emellanåt. Vi har varit ganska slarviga med skydd, så kanske, kanske att det kan bli något Glad

/Pixlar
  • Sabina91

Jag förstår att du längtar! Jag längtade också efter barn redan innan jag blev oplanerat gravid med min första, så hon var efterlängtad mer eller mindre från första stund (efter att den första chocken lagt sig  Flört). Lite kämpigt har det varit då jag var mitt uppe i en 3.5 år lång högskoleutbildning när hon kom, men nu har jag bara ett år kvar till examen! Längtan efter ett till barn har verkligen slagit till hårt senaste månaderna, både hos mig och min fästman. Vi har faktiskt inte börjat försöka ännu. Men jag har ÄL nu i dagarna tror jag, är svårt att veta då min mens är rätt så oregelbunden emellanåt. Vi har varit ganska slarviga med skydd, så kanske, kanske att det kan bli något Glad
    /Pixlar

Gud vad härligt :) Alla barn oavsett om de är planerade eller ej är ju oftast välkomna :)
    Okej :D Skönt med att en till som har oregelbunden mens! Det har jag med :/ 
    Men är nu inne på min 38:nde dag sedan december mensens första dag.
    Så hoppas hoppas verkligen!
    Magen känns rund och svullen, svettas som en gris, finnar som bara sjutton och har en enorm aptit. Idag har jag dessutom mått illa.  Har också lite molande värk från och till, typ som mens värk i nedre delen av magen och så.
    Så jag hoppas verkligen det är ett litet pyre i magen.

Men vågar inte hoppas för mycket ändå.
    Jag slutet med mina p-piller i början av oktober så har jag tur så är det något :)    

Vad hade du för symptom med ditt första barn?:)   

///Sabina   

• Pixlar
    Sabina91 skrev 2013-01-20 18:45:09 följande:
    Jag förstår att du längtar! Jag längtade också efter barn redan innan jag blev oplanerat gravid med min första, så hon var efterlängtad mer eller mindre från första stund (efter att den första chocken lagt sig  Flört). Lite kämpigt har det varit då jag var mitt uppe i en 3.5 år lång högskoleutbildning när hon kom, men nu har jag bara ett år kvar till examen! Längtan efter ett till barn har verkligen slagit till hårt senaste månaderna, både hos mig och min fästman. Vi har faktiskt inte börjat försöka ännu. Men jag har ÄL nu i dagarna tror jag, är svårt att veta då min mens är rätt så oregelbunden emellanåt. Vi har varit ganska slarviga med skydd, så kanske, kanske att det kan bli något Glad
    /Pixlar

Gud vad härligt :) Alla barn oavsett om de är planerade eller ej är ju oftast välkomna :)
    Okej :D Skönt med att en till som har oregelbunden mens! Det har jag med :/ 
    Men är nu inne på min 38:nde dag sedan december mensens första dag.
    Så hoppas hoppas verkligen!
    Magen känns rund och svullen, svettas som en gris, finnar som bara sjutton och har en enorm aptit. Idag har jag dessutom mått illa.  Har också lite molande värk från och till, typ som mens värk i nedre delen av magen och så.
    Så jag hoppas verkligen det är ett litet pyre i magen.

Men vågar inte hoppas för mycket ändå.
    Jag slutet med mina p-piller i början av oktober så har jag tur så är det något :)    

Vad hade du för symptom med ditt första barn?:)   

///Sabina   

Ja, så känner jag också Glad
    Vad spännande det låter! Skrattande  När tror du att du kan testa dig då?

Jag minns inte riktigt, men jag minns att jag misstänkte att jag var gravid väldigt tidigt. Nånting kändes liksom "annorlunda", men jag kunde inte sätta fingret på vad. Några riktiga symtom fick jag inte förrän v.6-7, då jag blev illamående och magen svullnade upp som en ballong. Sen låg jag nästan sängbunden pga illamåendet i närmare en månad Obestämd  Jag är väldigt känslig så, att när jag inte får i mig mat regelbundet blir jag direkt alldeles svag och nästan deprimerad. Hoppas verkligen på att slippa illamåendet nästa gång! Eller i alla fall att det blir mildare.

/Pixlar
    Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012
  • Sabina91
    Pixlar skrev 2013-01-20 19:25:54 följande:
    Ja, så känner jag också Glad
    Vad spännande det låter! Skrattande  När tror du att du kan testa dig då?

Jag minns inte riktigt, men jag minns att jag misstänkte att jag var gravid väldigt tidigt. Nånting kändes liksom "annorlunda", men jag kunde inte sätta fingret på vad. Några riktiga symtom fick jag inte förrän v.6-7, då jag blev illamående och magen svullnade upp som en ballong. Sen låg jag nästan sängbunden pga illamåendet i närmare en månad Obestämd  Jag är väldigt känslig så, att när jag inte får i mig mat regelbundet blir jag direkt alldeles svag och nästan deprimerad. Hoppas verkligen på att slippa illamåendet nästa gång! Eller i alla fall att det blir mildare.

/Pixlar
    Ja visst låter det spännande :D  Jag tänkte köpa ett test på fredag när vi storhandlar  på fredag för då har det gått "42" dagar om det inte dykt upp någon mens och då testar jag nog lördag eller söndag morgon :)

Okej :) Enligt Familjeliv om jag skulle vara gravid är jag i vecka 6 :) Hoppas hoppas<3

Vi får hoppas att du slipper illamåendet :)     
  • Pixlar
    Sabina91 skrev 2013-01-20 19:39:52 följande:
    Ja visst låter det spännande :D  Jag tänkte köpa ett test på fredag när vi storhandlar  på fredag för då har det gått "42" dagar om det inte dykt upp någon mens och då testar jag nog lördag eller söndag morgon :)

Okej :) Enligt Familjeliv om jag skulle vara gravid är jag i vecka 6 :) Hoppas hoppas<3

Vi får hoppas att du slipper illamåendet :)     
    Häftigt! Håller tummarna för dig Glad
    Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012
  • Erfdgt

Oh, jag räknas väl inte som ung längre (blir 26 i februari), utan är i en sån "mellanålder". Jag var 19år när jag fick min dotter. Vi började försöka med syskon när hon var kring 1,5år, utan resultat, och pga diverse omständigheter fick vi lägga det på hyllan när hon var kring 2,5år. Vid hennes 3-års dag, så började vi vara "oförsiktiga", men inte försöka aktivt, och så har det varit sedan dess. Nu har dottern fyllt 6år och vi har försökt dryga halvåret aktivt utan resultat. Man försöker ju hålla tummarna och modet uppe :)

Håller tummarna för dig Sabina91, och för alla andra också såklart!

• Sabina91
    Erfdgt skrev 2013-01-21 19:51:14 följande:
    Oh, jag räknas väl inte som ung längre (blir 26 i februari), utan är i en sån "mellanålder". Jag var 19år när jag fick min dotter. Vi började försöka med syskon när hon var kring 1,5år, utan resultat, och pga diverse omständigheter fick vi lägga det på hyllan när hon var kring 2,5år. Vid hennes 3-års dag, så började vi vara "oförsiktiga", men inte försöka aktivt, och så har det varit sedan dess. Nu har dottern fyllt 6år och vi har försökt dryga halvåret aktivt utan resultat. Man försöker ju hålla tummarna och modet uppe :)

Håller tummarna för dig Sabina91, och för alla andra också såklart!

Hej Erfdgt!
    Självklart får du vara med :) Jag tycker alla som är under 30 räknas till unga :) Även om jag själv (22 år i februari) är ganska ung. Får höra det ganska ofta, speciellt på bloggen. 
    Okej jag förstår dig hur drygt det är och vänta på det dära plusset! Hatar spänningen varje månad. Har försökt sedan oktober 2012.
    Men tror det tagit sig nu eller vad tror ni? 

haft mens med menscykel (mellan oktober och november) på 37 dagar samt (mellan november och december) på 31 dagar. Misstänker nu att jag är gravid och hoppas verkligen på det. Men behöver eran hjälp vad ni tror? Ska testa på lördag om det inte kommit någon mens. Är idag måndag inne på 39 dagar sedan senaste mensens första dag (13 december)
    Mina syptom är:
    Molande värk runt magen, ryggen och äggledarna.
    Utåt "pekande" mörkare bröstvåror med rundare vårtgårdae(har alltid haft inåtgående)
    Jätte mycket flytningar (vita icke trådiga)
    Illamåendet kommer till och från. Svullen mage som är mer rund. (Jag är lite rund om magen annars med men inte så här "utåt buktande)
    Samt ganska trött och as mycket finnar. 

Vad tror ni som har fått barn en gång Pixlar och Erfdgt?
    Ska testa på lördag tänkte jag om ingen mens kommit.    

Svar på tråden Fler unga mammor som försöker bli planerat gravid?