• Anonym (Moa)

Ni som dejtat och har en seriös relation, hur såg kontakten ut i början?

Jag känner lite att jag vill analysera lite

Jag har varit singel i tre år och träffat några män under den tiden. Det har aldrig blivit något seriöst med någon. Det har blivit några träffar och sex  och sen har kontakten glesnat. Jag trivs bra med att vara själv så jag har inte bråttom att hitta någon. 

Men för några veckor sedan stötte jag på en man som jag kände att wow honom vill jag lära känna. Vi bytte nummer och har träffats en gång efter det. Vi käkade middag och jag fick en hejdåkyss. Han gjorde inga inviter till att vi skulle ligga med varandra. Nu pratar vi var och varannan dag via SMS och han vill ses igen. Men till skillnad från alla andra män jag träffat så pratar han aldrig om sex med mig och skickar inga sexinviter mm. Först såg jag det positivt men nu börjar jag undra om det kan vara så att jag inte attraherar honom. Blir lite orolig eftersom jag känner att jag kommer falla dit ordentligt för honom om vi fortsätter ses. 

Ni som har dejtat män som det blivit något seriöst med, hur har er kontakt sett ut i början?

• Svar på tråden Ni som dejtat och har en seriös relation, hur såg kontakten ut i början?
  • Anonym (förhållande)

Jag känner igen mig i det som du skriver!

Innan jag träffade min kille så dejtade jag flera killar under några år. Killar som kom och gick. Ibland var jag mer intresserad och ibland var de mer intresserade...men aldrig fanns det någon som kändes som "den rätte". Men så dök en kille upp som jag bara kände mig riktigt attraherad av och det verkade som om även han tyckte likadant om mig. Vår första dejt var mysig och trevlig samt avslutades med hejdåkyss och prat om att vi skulle ses igen. Precis som i ditt fall så blev det sedan SMS-kontakt till att börja med, ja det var väl bara på det sättet vi hade kontakt de första veckorna. Men det var väldigt städade och fina mess - inga sexanspelningar här inte (vliket jag kände var väldigt skönt då det ibland kommit sådana från killar jag tidigare dejtat) utan bara mess som jag blev glad och pirrig över och där jag förstod att han gärna ville träffa mig igen.

Så träffades vi på en dejt igen och han frågade om jag ville följa med hem till honom. Att jag var så intresserad av honom gjorde samtidigt att jag blev lite rädd, då det var osäker mark för mig - jag var ju van att dejta killar som för mig oftast var ganska ointressanta. Så jag stod över inbjudan att åka hem till honom - mycket för att jag nästan hade lite panik över situationen och skydda mig själv då jag kände att jag höll på att falla riktigt mycket för honom. Killen accepterade helt och hållet att jag inte ville följa med honom hem och tyckte det var helt lugnt. Det var också en ovanlig situation för mig då jag var van att killar i detta läget "försvann" och inte hörde av sig mer...men vi träffades igen på stan och nästa gång blev jag lite mer modig och ville hälsa på hemma hos honom.

Där hettade det sedan till framåt kvällen och det var nästan jag som fick ta initiativet till sex. Då blev han lite tveksam och frågade om jag verkligen tyckte det var ok och undrade om jag inte tyckte att vi inte gick för fort fram...vilket jag fick förklara att jag inte alls tyckte att vi gjorde. Då hade vi en supertrevlig kväll/natt
    Han är bara en helt go och genomsnäll kille som är superomtänksam...därför ville han att jag skulle må så bra som möjligt och inte känna mig pressad på något sätt... 

Så har du träffat en kille som kontaktar dig var och varannan dag, som inte skickar dig sexanspelande mess och som säger att han VILL träffa dig igen....då är det ganska klart att det måste vara en GULDkille du mött!   

Hur det sedan gick för mig? Killen har jag nu varit tillsammans med i 5 år och det är den goaste, snällaste och mest omtänksamma person man kan tänka sig...sedan är jag fortfarande grymt attraherad av honom och så kommer det säkert att förbli!

Jättejätte- lycka till med den här killen du mött och se till att få ut honom på en dejt till så snart som du/ni kan!!          

• Anonym (Moa)

Det låter riktigt bra  

Grattis till dig att du hittat en riktig guldkille.

Jag hoppas verkligen att denna man är så som du beskriver. Det känns så. Men det är väldigt ovant med en dejt som inte antyder på sex hela tiden. Vi vill gärna ses igen snart och försöker hitta en passande dag

• Anonym (förhållande)

Jag lovar dig att guld-killar inte växer på träd...själv dejtade jag runt i fler än dina tre år för att hitta min kille och var med om både den ena och andra misslyckade dejten.....men den som orkar vänta brukar bli belönad i slutänden

Du bara måste berätta hur allt gått på din kommande dejt när ni hittat en passande dag...är så nyfiken på fortsättningen!  

• Millan91

Jag och min kille (idag lyckligt förlovad och sambo) träffades på en oseriös sida på internet. Men vi tog kontakt med varandra och första samtalet som är det "viktigaste" för att den andra ska fastna handlade om att det är lättare att ta ner bakaxlar än att skruva ihop IKEA:s möbler för att man alltid får över skruvar och sätter ihop dem med silvertejp (märk att vi båda var ironiska).

Sen fortsatte vi att prata över MSN, bytte bilder och pratade vad vi hade för framtidsplaner, vad vi ville uppnå i livet och vad som var viktigt för oss i vårt liv. Och när M. berättade om hans värderingar och åsikter var det som att någon hade kopierat facit till honom och vad han skulle säga för att få mig att smälta. Vi hade samma tankesätt och allt bara klaffade. Så jag kände att jag verkligen kunde va mig själv och han fick mig att skratta samtidigt som jag fick honom att må bra och skratta.

Så vi bytte mobilnummer, SMS:ade varje dag och efter 2 dagars SMS:ande blev han less och ville ringa mig. Första samtalet var 5 timmar långt där vi diskuterade en massa och han förstod att för min ålder var jag mogen och någon som var värd att träffa. Så vi bestämde en träff hemma hos mig för att käka middag och se en film. Sagt och gjort, han kom hem till mig, åt middag och han var den som vågade ta första kyssen. Den var underbar och hela kroppen skakade och sa till mig själv att den här killen får jag inte missa.

Så vi pratade igenom hela filmen och han sov över. Länge låg vi och pratade, kände varandras kroppar mot varandra och myste verkligen av att ligga tätt ihop med varandra och känna närheten. Dagen efter gjorde jag frukost och vi fortsatte prata om allt mellan himmel och jord. På eftermiddagen åkte han hem till sig, men han ringde mig när han satt i bilen, sa att han hade jättekul med mig, att han redan saknade mig och att det skulle bli tomt att sova ensam igen och så..
    2 dagar efter åkte jag till honom och idag är vi sambos och förlovade.

Allting kan hända.. Bara det känns rätt i magen :) 

• Anonym (Moa)

Lovar att berätta hur det går

Millan91: Oj det var snabba ryck men härligt när allt bara fungerar

• Anonym

oj, jag har aldrig varit med om att få sexanspelningar på det där sättet. Det har alltid varit fin och härlig kontakt i början, sen har det också blivit långa förhållanden. Så det är nog bara bra.

• Anonym

Träffade faktiskt min nuvarande sambo på krogen och vi hade sex Samma natt. Vi var väldigt full men det var ändå kärlek på första ögonkastet. Han följde även med mig hem dagen efter (utekväll igen) och hade sex igen. Sedan smsade vi jätte gulliga sms och absolut inget som hade med sex att göra! Om det hade varit så att han började skicka massa sexsms så hade jag blivit osäker Och trott att han inte var ute efter något seriöst. Kan tillägga att vi träffades i två veckor innan vi hade sex på "riktigt". Han var så nervös så han skakade stackarn. Aldrig upplevt någon så kär förut :))

• Jennifer91
    Anonym (Moa) skrev 2013-01-15 18:51:25 följande:
    Jag känner lite att jag vill analysera lite Jag har varit singel i tre år och träffat några män under den tiden. Det har aldrig blivit något seriöst med någon. Det har blivit några träffar och sex  och sen har kontakten glesnat. Jag trivs bra med att vara själv så jag har inte bråttom att hitta någon.  Men för några veckor sedan stötte jag på en man som jag kände att wow honom vill jag lära känna. Vi bytte nummer och har träffats en gång efter det. Vi käkade middag och jag fick en hejdåkyss. Han gjorde inga inviter till att vi skulle ligga med varandra. Nu pratar vi var och varannan dag via SMS och han vill ses igen. Men till skillnad från alla andra män jag träffat så pratar han aldrig om sex med mig och skickar inga sexinviter mm. Först såg jag det positivt men nu börjar jag undra om det kan vara så att jag inte attraherar honom. Blir lite orolig eftersom jag känner att jag kommer falla dit ordentligt för honom om vi fortsätter ses.  Ni som har dejtat män som det blivit något seriöst med, hur har er kontakt sett ut i början?
    jag har varit med om många oseriösa som snabbt ska börja snacka om sex osv när man inte känner varann så jättebra och fine, det var kul men för min del kändes det mest som att dom var ute efter detaljer och förhoppningsvis en kväll i sängen bara och dom flesta av dom har varit av den oseriösa typen tyvärr! Sen träffade jag min dåvarande pojkvän och han nämnde aldrig något om sex och när jag frågade varför så fick jag till svar att han inte gått till den nivån för att han respekterar mig och att han inte ville gå på för fort så mitt tips till dig är att fråga!! Det är inget pinsamt med att fråga angående det! 
    Mitt svar från min kille gjorde mig väldigt glad då han är guld värd och det svaret gjorde mig bara mer säker på att han kunde va den rätta då det är viktigt att respektera varandra :)  
  • Anonym (förhållande)

Sitter här och undrar hur det går för dig TS (Moa)....har.det blivit någon date än?

Svar på tråden Ni som dejtat och har en seriös relation, hur såg kontakten ut i början?