Utredning 2013 ~ Drömmen om ett barn
HoHo!
Tänkte starta en tråd där vi med PCO kan följas åt i drömmen om att bli gravida och få barn.
Kanske har du reda påbörjat utredning och behandling för att bli gravid, eller så ska du precis börjar eller kanske planerar att inom en snar framtid påbörja en utredning. Jag vill gärna diskutera, bolla idéer och höra andras erfarenheter.
Jag har själv PCO och har vetat om det sedan några år tillbaka. Jag är bonusförälder till min sambos två barn och nu önskar vi ett gemensamt barn. Jag har redan i början av vårt förhållande varit öppen med att jag har PCO och han är vid det här laget väl insatt.
Vi ska till kvinnokliniken den 28:e februari för vårt första möte och självklart känns det nervöst samtidigt som man är lycklig. Det känns jobbigt att det ska vara så "omständigt" för att lyckas bli gravid men samtidigt känner jag mig lättad över att jag vet vad som behövs göras och det är goda förutsättningar för att bli gravid.
Efter många tårar och ängslan, känner jag mig stark och positiv. Det här ska gå vägen, jag bara vet det!
/PCO85
(jag har valt att vara anonym på familjeliv pga. olika anledningar, men jag är en ärlig och verklig person även om jag inte delger mina personuppgifter)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 20:12
HoHo igen!
Jag har varit lite frånvarande, men tittar till då och då.
Vi ska till kliniken den 25:e och inte den 28:e. Börjar bli pirrig och nervöst.
Vi har börjat våga hoppas och planera. Vi kan till och med prata namn.
Jag försöker simma 3 gånger i veckan och jag har precis köpt babyplan folsyra.
Jag har även hitta tre böcker som jag ska läsa:
~ Spis dig gravid - Bjarne Stigsby
~ Power over PCO- Julie Merrick
~ The ultimate PCOS handbook - Charlotte Harris
Återkommer om hur jag tycker att böckerna är.
Men nerverna är utanpå. Jag har till och med börjat fundera på om jag är redo för barn. Men självklart är jag det, men det är pirrigt nu när det är nära och verklighet. Jag har velat det här så länge. :)
Jag tycker det är jätte kul att det är så många som skriver, keep on girls! :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 12:47
Hej!
Det var meningen att vi skulle tillbaka till kliniken nu på tisdag, den 2 april.
Men...Jag var och lämnad ett cellprov för en månad sedan och det visade sig att jag har cellförändringar.
Jag var på kolskopi idag och läkaren plockade ut en del av cellförändringar och jag får provsvar om 2 veckor.
1 av 10 har cancer.
Så nu står allt stilla i minst 3månader. Känns som en evighet, speciellt då det var tänkt att vi skulle börja på "allvar" nästa vecka.
Jag vet inte vad jag är mest ledsen/orolig över, om det är för att vi står stilla IGEN i utredning eller över provsvaren.
MEN fan den som ger sig. Jag tycker det är underbart att tråden lever och att Trina ska börja med pregotime, håller alla tummmar!! :)