• trina

Utredning 2013 ~ Drömmen om ett barn

Hej,

Vi är också under utredning och jag har vetat om att jag har pco i drygt ett år. Har precis lämnat alla prov så nu väntar vi på resultaten som antagligen kommer dröja till mars. Sen får vi se om det blir att jag får äta pergotime eller inte! Beror ju lite på hur mannens prover set ut.

• trina

Jag var 22år när vi påbörjade utredningen och det var aldrig något problem fast att vi knappt hade kört oskyddat i ett par månader. Men vi får utredningen privat å andra sidan.

• trina

Vi har tid om en månad för att få resultaten. Så långt bort :(

• trina

Vi går på en privat kvinnoklinik men vi betalar landstingets taxa för varje besök.

Nu känner jag mig lite skyldig, jag tränar inte alls och har ganska dåliga vanor när det kommer till mat. Fast det blev bättre när jag träffade mannen i mitt liv :) innan så sov jag nästan alltid en timma på eftermiddagen för jag blev så trött.

Men jag tänker att sålänge jag ligger kvar på min vikt så är det bra. Mitt Bmi ligger på 20, 5 ungefär.

• trina

Få barn utan medicinsk hjälp är nog inte möjligt för min del. Jag har gått 6mån utan mens som längst (sen började jag med ppiller) och är inne på 5 månaden nu utan mens.... 

Men jag hoppas på pergotime och i värsta fall ivf! Som tur är har vi börjat resan unga så vi har tiden "med" oss kan man väl säga. 

• trina
    Jul skrev 2013-02-15 19:09:40 följande:
    Har du förresten diskuterat med läkaren om att sätta igång mensen och att det skulle kunna leda till en ägglossning?

Ska äta provera innan vi kör igång med pergotime om allt ser bra ut.
  • trina

Provera får man för att få igång mens.

Pergotime är för att få ägglossning.

• trina

Ingen ny tid bokad just nu. Jag kommer få köra igång med provera och sedan pergotime direkt om allt ser bra ut nästa vecka. Det är bara en telefontid vi har fått.

Har inte haft mens på 6 månader....  

• trina

Har börjat äta provera nu :) proverna var precis under gränsvärdet men eftersom både jag och min sambo är ganska unga så tyckte läkaren att vi kunde prova med Pergotime ett tag.

• trina
    PCO85 skrev 2013-03-17 18:55:59 följande:
    [quote=69181555][quote-nick]trina skrev 2013-03-16 09:25:00 följande:[/quote-nick]Har börjat äta provera nu :) proverna var precis under gränsvärdet men eftersom både jag och min sambo är ganska unga så tyckte läkaren att vi kunde prova med Pergotime ett tag.[/ Hej! Vad menas med att era prov var på gränsvärde?

Min mans spermaprov var precis under gränsen för vad som är bra. Men inte tillräckligt "dåligt" för att ge upp :) så vi får försöka själva ett tag. Men om det inte tar sig så kan det ha att göra med antalet spermier. Fast å andra sidan kan det lika gärna vara fel på mig efterom jag har min pco.
  • trina

Ingen aning. Kanske eftersom det är lite lågt i antalet. Beror väl på om jag får äl eller inte...

• trina

Imorgon börjar jag med Pergotime. Känns spännande, läskigt och nervöst... Får fan ångest av att se på tv när det hela tiden går reklam om graviditetstest och ägglossningstest.... "lyckas naturligt med cb ägglossningstest". Finns inget i mitt barnskaffande som är naturligt. Om man bortser från själva sexet då.

Svar på tråden Utredning 2013 ~ Drömmen om ett barn