Inlägg från: lina822 |Visa alla inlägg
  • lina822

Måste man pumpa om man har mycket mjölk???

Min dotter ammar inte så jätte ofta och mina bröst gör ont hela tiden. Får ont redan efter andra timme. Dessutom hon tömmer inte ordentligt när hon ammar. Hon kan sova ibland 3-4 timmar. Vad ska jag göra? Kommer min mjölk att sina om jag inte pumpar? Min flicka är nästan 3 veckor.

• Svar på tråden Måste man pumpa om man har mycket mjölk???
  • lina822
    Amelle skrev 2013-01-16 12:05:03 följande:
    Vad menar du med orkar inte?
    Jag ammar redan varannan timma hela natten och sover aldrig. Ska jag behöva pumpa också? Just precis jag orkar inte pumpa! 
  • lina822
    Amelle skrev 2013-01-16 17:58:37 följande:
    Jaha, jag trodde du menade att det var "jobbigt" att pumpa. Jag hade så mycket mjölk att jag var tvungen att pumpa annars gjorde det för ont. Som sagt det reglerar sig snart. Skrattande
    Jag har handpump och kan pumpa bara lite typ lätta på trycket. Men orkar inte pumpa flaskor och frysa in. Dessutom jag får inte många ml med pump. Men samtidigt vill jag inte att mjölken tar slut. Min lilla ammar så olika. Ibland kan hon sova 4 timmar i sträck.
  • lina822
    Flickan och kråkan skrev 2013-01-16 18:33:22 följande:
    Blockamning är det som rekommenderas om man har överproduktion. Enkel lösning.
    Vad är det?
  • lina822
    Amelle skrev 2013-01-16 18:11:48 följande:
    Har du testat amma henne när hon sover? Det gjorde jag med min.
    Hon sover för djupt vill inte ta bröst. Min första tog alltid flaskan i sömnen:) Sen fortsatte sova. Vilken lyx vi hade...
Svar på tråden Måste man pumpa om man har mycket mjölk???