• elilin

4,5 Månaders bebis behöver hjälp!

Jag har en son som är 4,5 år!

Alltid sovit bra på natten, när han var mindre vakna han för mat seda somna han om utan problem, sen han var 2 månader äter han inte på natten längre!
    Nu till mitt problem sen 2 veckor tillbaka så har han börjat strula nå så fruktansvärt, de gör mig inget att han inte sover så bra han e ju fortfarande en bebis MEN han grinar å grinar å grinar, han e inte vaken utan han sover å grinar i sömnen :(
    Vad vi än gör så går de inte å trösta honom, han är liksom inte kontaktbar! Bvc gav rådet att inte ta upp honom utan låta honom ligga kvar men smeka å visa att vi är där!
    Men ingenting hjälper de blir bara värre å värre, men när han vaknar på morgonen mellan 6-8 å äter så somnar han oftast om å sover till halv nio den tiden sover han jättebra, å sen är han glad å pigg kille på dagarna!
    Även dagtid sover han bra, oftast ute i vagnen!

Nån varit med om nå liknande? eller nån som har nå råd? är de nån period just nu?!        

• Svar på tråden 4,5 Månaders bebis behöver hjälp!
  • CrazyLady

Min dotter är snart 2 år och har varit så till och från

Har läst och hört det har med utvecklingsperioder, och det kan stämma då min 5 åriga son också kunde ha sådana stunder...

Sen tycker jag absolut att du skall ta upp din bebis om han är ledsen/okontaktbar?

Min dotter har alltid fått samsova med mig under dem perioderna...

Hon sover 9 av 10 nätter i sin säng, men dem nätterna hon är så orolig tar jag upp henne och låter henne sova hos mig...

• juliaannaeva

Så gjorde min dotter med det är ett utvecklings språng! Håll ut det ger sig snart :) de händer så mycket med dem små liven just då!

• elilin

ja jag hoppas att de e ett språng han e inne i!

Ja han e liksom okontaktbar, han sover å de går inte å väcka honom eller vad mna ska säga, tar ja upp han å går runt med han så vaknar han inte utan han fortsätter grina sen kan han fortsätta sova tyst å så efter en stund börjar han igen!

hur länge kan de hålla i sig?     

• CrazyLady
    elilin skrev 2013-01-16 15:21:54 följande:
    ja jag hoppas att de e ett språng han e inne i!

Ja han e liksom okontaktbar, han sover å de går inte å väcka honom eller vad mna ska säga, tar ja upp han å går runt med han så vaknar han inte utan han fortsätter grina sen kan han fortsätta sova tyst å så efter en stund börjar han igen!

hur länge kan de hålla i sig?     
    det kan hålla i sig allt från nån dag till 3-6 veckor..
  • Liverithe

Min BVC-sköterska tror att de börjar drömma en del i den åldern! Vi hade också lite struligt runt 4 månader, men nu när han är fem är han hur lätt som helst, dag som natt!

• skogsvitter

Det är en ökänd jobbig fas just i den här åldern, bruka hålla i sig till ca 19 veckors ålder, sedan blir det lugnare igen

• juliaannaeva

Jag fick se på mitt BVC hur ett litet barn sover och vid 4 månader så pendlar dem väldigt mellan djup sömn och ytlig sömn,,. Vi vuxna har ju en längre period av djup sömn medans dessa små har korta stunder men flera stycken på en natt :)

Svar på tråden 4,5 Månaders bebis behöver hjälp!