inze skrev 2013-01-16 18:21:37 följande:
När du pratar om två sorters Wordpress tror jag du menar att man antingen kan blogga på
Wordpress.com eller också kan du installera Wordpress på en egen plats på ett webhotell.
Det första är ju enklare för då registrerar du dig på nätet och sedan kan du börja blogga.
Vill du installera på på eget utrymme på webbhotell så kan du antingen hämta hem filerna och lägga upp dem och installera wordpress på det sättet. Eller så har många webbhotell så att det redan finns ett enklare sätt att installera på sin plats.
Vill du använda dig av
wordpress.com så får du 3 GB utrymme gratis, behöver du mer kan du köpa till det.
Har du redan ett webbutrymme kostar det inget mer att installera wordpress på det.
Det finns massor av teman men jag vet inte om alla alla fungerar på båda varianterna av Wordpress. Många är gratis men det finns en hel del som kostar också.
Enklast är väl att du skaffar dig en gratisblogg på
wordpress.com och testar lite så du får se hur det funegrar. Finns massor av hjälp på nätet på hur man gör olika saker.
sv.wordpress.com/
Du verkar vara en hejare på det här måste jag säga! :)
Är 3 GB mycket för en blogg? :S
Vet inte hur mycket utrymme inläggen tar liksom..
Frågan sen blir ju vad kostar mer utrymme?
Jag har hitta lite hjälp för och fixa än så länge väldigt små saker men vissa guider är väldigt bra men många är lite krångliga.. än så länge.