ska barn få låsa rummet
enkel fråga
enkel fråga
beror väl på ålder. men ser ingen mening med att det skulle behövas när dom väl är där.
Jag själv var tvungen att låsa när jag inte var i rummet eftersom min lillebror med grov ADHD alltid var där inne och snodde saker om jag inte låste.
Beror väl på, men ja, jag tycker att det är okej. Det är ju deras privata yta.
Nej, det tycker jag inte. Känns fel att låsa sovrumsdörrar. Bättre att respektera en stängd dör.
Ingen går in i deras rum (eller föräldrarnas sovrum) utan att knacka och vänta på svar om dörren är stängd.
nu beror det lite på hur gammalt barnet är, men ja jag tycker att barnen ska ha rätt att få låsa in sig i sina rum.
Ja naturligtvis ska dom kunna låsa sin dörr in tillsovrummet, om dom känner behov av det. Men allt beror ju på situationen och hur barnet "är" så att säga.
Känns lite trist att ett barn ska känna behovet av att låsa......
Bättre att det finns respekt för varandras integritet och därmed även respekt för andras behov av att få vara ifred och ensam.
Kan de väl få, men jag skulle se till att fixa en reservnyckel att kunna använda vid behov...
Nej anser jag. Allt kan hända. Lan snubbla/ tappa balansen så barnet slår i huvudet eller brand i huset så barnet får panik och inte kommer ut. Då tänket jag tonåringar. Mindre barn skulle jag inte äns fundera över om de ska få.
Som jag läste ovan, man ska respektera en stängd dörr istället.
Jag ser inte meningen med att låsa innedörrar, varken när de gäller barnens rum eller föräldrarnas. När vi växte upå läste man knappt toadörren om det inte var så att vi hade gäster...
Det var en självklarhet för alla i min familj vad en stängd dörr innebar och det respekterade vi såklart. Stängd dörr = det är någon där inne som inte vill bli störd. Då gäller det att knacka och vänta på att få reda på om man får komma in, eller inte.