• Anonym

Fler utan mens som är på utredning?

Undrar om det finns fler som inte haft mens på några månader och kontaktat läkare för att kolla upp vad som är fel?

Vad visade proverna? Hur var slemhinnan på Vul? Hur gick läkaren vidare sen, fick ni för behandling?

Har än så länge bara fått svar att jag hade tunn slemhinna och inväntar provsvaren.  

Vill höra hur det gått för andra. 

• Svar på tråden Fler utan mens som är på utredning?
  • Langtaefterdig

Hej! Jag har haft oregelbunden mena enda sedan jag slutade med preventivmedel (ca1år sen). Har fått mens "normalt" 2 ggr och med hjälp av medicin 2 ggr. Hat nu tagit blodprov och får svar om en vecka. Har dock väntat i 2 månader...

• Anonym

Men gjordes inget VUL? Va sa de isåfall då? Vad fick du för medicin för att få igång den? 

Har du fått ringa och tjata på dem om proverna eftersom du väntat i två månader?

Försöker ni få barn?     

• Anonym

Inga fler som har samma problem?

• Anonym

Bara jag som har detta problem?

• Langtaefterdig
    Anonym skrev 2013-01-16 20:53:23 följande:
    Men gjordes inget VUL? Va sa de isåfall då? Vad fick du för medicin för att få igång den?  Har du fått ringa och tjata på dem om proverna eftersom du väntat i två månader? Försöker ni få barn?     

Har inte gjort vul senaste gången. Fick primolut utskrivet. Men min nuvarande läkare tyckte inte det var så bra. Hon ska berätta om provsvaren och göra vul nästa vecka... Har du tagit kontakt med Gyn eller så?
  • Anonym

Ja var där i måndags på sjukhuset hos gyn, de gjorde Vul och tog blodprover för hormonerna och ämnesomsättningen. Skulle få svar om en vecka men ja hoppas på imorgon. Vill komma igång med nån behandling så vi kan försöka bli gravida.

Hade varit roligt att höra hur andra haft det och vilka behandlingar där finns.

Vad skulle Primolut göra? Varför tyckte läkaren inte det var bra?    

• Langtaefterdig
    Anonym skrev 2013-01-17 13:18:11 följande:
    Ja var där i måndags på sjukhuset hos gyn, de gjorde Vul och tog blodprover för hormonerna och ämnesomsättningen. Skulle få svar om en vecka men ja hoppas på imorgon. Vill komma igång med nån behandling så vi kan försöka bli gravida. Hade varit roligt att höra hur andra haft det och vilka behandlingar där finns. Vad skulle Primolut göra? Varför tyckte läkaren inte det var bra?    

Skönt att vara igång så snabbt! Vi får vänta väldigt mkt.... håller tummarna för er. :) Primolut skulle Sätra igång menscykeln. Men det gjorde den inte. Min nuvarande läkare så aldrig varför hon inte tyckte om Primolut. Löst få veta det när vi ses.
  • Anonym

Okej bra att veta vad det finns för olika mediciner man kan få. Ska ta reda på så mycket jag kan om olika sorter så man kan diskutera med läkaren sen. Ja hoppas det går fort.

Har ni försökt länge med att skaffa barn? 

• Anonym (ingen mens)

Jag har inte haft mens sedan mitt missfall i augusti 2010. Visade sig att jag hade fått sammanväxningar i livmodern, som jag har kämpat med att få bort det senaste året. Så jag känner igen mig i din oro...

• Anonym

hur upptäcktes sammanväxtningarna då? hur kan man få bort de? operationer? fått nån medicin för att få igång mensen?

• Anonym (ingen mens)
    Anonym skrev 2013-01-17 22:32:42 följande:
    hur upptäcktes sammanväxtningarna då? hur kan man få bort de? operationer? fått nån medicin för att få igång mensen?
    Jag skulle göra en genomspolning av livmodern för att kolla om vägarna var fria (under narkos), det var så de upptäcktes. De uppkom av för hård skrapning vid mitt missfall. Jag har opererats 6 gånger för det men alla gånger har inte gått bra så därför har det blivit så många. Man kan få medicin men jag har inte kunnat äta den eftrsom jag även har endometrioser som då blir värre...
  • Langtaefterdig
    Anonym skrev 2013-01-17 20:54:42 följande:
    Okej bra att veta vad det finns för olika mediciner man kan få. Ska ta reda på så mycket jag kan om olika sorter så man kan diskutera med läkaren sen. Ja hoppas det går fort. Har ni försökt länge med att skaffa barn? 

Vi har försökt ca 1 år.... :(
Svar på tråden Fler utan mens som är på utredning?