• emmaahlm

Orolig 2-åring!

Min 2-åriga son sover 20-08 varje natt och det är hur bra som helst! Dock tycker jag han vrider och vänder och kastar sig runt i sängen hela nätterna! Han ligger i egen säng sidan om vår och när han håller på låter det så mycket att jag vaknar! Han vaknar inte själv utan sover vidare! Är detta normalt för ett barn i hans ålder eller sover han oroligt? Somnar han på kvällen i sängen och vaknar till en timme senare kommer han till oss i tv-rummet för han vill inte ligga där inne själv! Är han rädd också? Är mest rädd att det är något han är orolig för som är att han håller på såhär! Någon med erfarenheter?

Emma Ahlm
  • Svar på tråden Orolig 2-åring!
  • Flickan och kråkan

Vanligt . Händer mycket utvecklingsmässigt. Vi har också våra barn i vanliga sängar som står i kloss med vår dubbelsäng. När min yngsta var runt 2 så hade han många uppvak då han gnydde och kom krypandes eller rullandes och la sig intill mig. Min äldsta började drömma en massa läskiga saker när han var 2 år + 3 månader. Vaknade gråtandes och berättade att han var rädd för bubblor och en stor grävmaskin. Storebror började även i den åldern prata om skuggor och monster etc.

Svar på tråden Orolig 2-åring!