• molly80

Är du skadeglad?:-)

Alla är vi ibland skadeglada. Frågan är bara hur mycket?

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Är du skadeglad?:-)
  • peridoten
    kapten howdy skrev 2013-01-17 22:33:17 följande:
    4/5 rätt Spoiler:gillar inte se och hööööör

Då hade vi samma resultat! Skönt att inte va den enda som nästa maxar skalan!
    A.D.I.D.A.S.
  • kapten howdy
    peridoten skrev 2013-01-17 22:39:12 följande:

Då hade vi samma resultat! Skönt att inte va den enda som nästa maxar skalan!
    Glad
  • PolyPond

Jag svarade nej på allt, så nu känner jag mig som en hycklare. Det är klart jag är skadeglad ibland - men det är ju när det inte går för bra för folk som jag faktiskt inte gillar :p

*funderar*
    Jo, men kanske... När någon vän varit osedvanligt dryg i något avseende och det sedan gått lite (observera lite) småtokigt i det senare, då har jag nog fnissat lite.

Sedan är jag förstås öppet skadeglad när vardagsbestyr går åt pepparn för dem jag umgås med ibland, Som när sambon häller te i flingorna och sådant, men det tycker jag inte gills som äkta skadeglädje.
    Tänker jag galet då?

• Themis

Jag är vanligen inte skadeglad om inte den som råkat illa ut varit dryg först. Och jag kan tycka synd om även folk som jag har svårt för om de fått en riktigt orättvis smäll av livet.

Ingen förtjänar t ex långtidssjuka barn, hjärncancer eller att bli av med jobbet för att man står på sig när arbetsgivaren bryter mot avtal och regler. Några så elaka personer känner i alla fall inte jag.

Att misslyckas lite emellanåt kan däremot vara nyttigt och bildande för de flesta (inkluderat mig själv).

USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • molly80
    Placebo skrev 2013-01-17 22:31:12 följande:
    4 av 5. :)
    Vilken av frågorna var det som inte stämde på dig? :)
  • Anonym
    PolyPond skrev 2013-01-17 22:50:45 följande:
    Jag svarade nej på allt, så nu känner jag mig som en hycklare. Det är klart jag är skadeglad ibland - men det är ju när det inte går för bra för folk som jag faktiskt inte gillar :p

*funderar*

Jo, men kanske... När någon vän varit osedvanligt dryg i något avseende och det sedan gått lite (observera lite) småtokigt i det senare, då har jag nog fnissat lite.

Sedan är jag förstås öppet skadeglad när vardagsbestyr går åt pepparn för dem jag umgås med ibland, Som när sambon häller te i flingorna och sådant, men det tycker jag inte gills som äkta skadeglädje.

Tänker jag galet då?

• Tashie

Fyra av fem.
    Skadeglädjen är den enda sanna glädjen! 

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Orcha

2/5

Jag är en sissy
    Obestämd

It was love @ first sight, not the second though.
  • Aileen Allannah

3/5. Jag gillar skvallertidningar, för att se hur de får ihop rubriken med själva artikeln. Och flugor och spindlar dödar jag, liksom jag dränker getingar på grund av allergi.

• städtanten
    Aileen Allannah skrev 2013-01-18 13:39:34 följande:
    3/5. Jag gillar skvallertidningar, för att se hur de får ihop rubriken med själva artikeln. Och flugor och spindlar dödar jag, liksom jag dränker getingar på grund av allergi.
    Ja, rubriksättningen är rätt fantasifull, haha
Svar på tråden Är du skadeglad?:-)