Inlägg från: Angels |Visa alla inlägg
  • Angels

Hästarna mår inte bra!

Shettisar är gjorda för att gå ute. De mår som bäst där. Är hästarna i bra hull med välvårdade hovar, foder och vatten så är det inget att anmärka på. Du vet ju inte vad som sker när du inte är där. Kanske de både rids och körs.

• Angels
    Ronja 551 skrev 2013-01-16 23:02:39 följande:
    Ja! Måste va nån kaktusfrukt som klarar flera år utan vatten! ja bor i en liten håla i Norrland o här tro ja tamejfan de e em sport att anmäla grannar med hästar. Anonymt såklart....

Brukar vara så. På Gotland är det likadant. Har aldrig upplevt något liknande på fastlandet men mina vänner på Gotland blir anmälda titt som tätt och som sagt, alltid anonymt.
  • Angels
    Isnogood skrev 2013-01-16 23:08:34 följande:
    ALLTID anonymt av någon "konstig" anledning... Själv, tror jag att det allra oftast handlar om ren avundsjuka. I alla fall när det kommer in "anonyma" anmälningar om djur som faktiskt inte far illa på något sätt. -Tråkigt bara när människor ödslar deras tid och energi som de annars kunde lägga på verkliga probem o djur som faktiskt far illa.    
    I live on the dark side...the devil is my confederate

Ja, vem sjutton orkar hålla på och anmäla hit och dit, gång på gång. Mina vänner har även fått sina djur utsläppta, marker förstörda, saker stulna. Jag menar, kom igen, vem har tid och lust att jävlas så med andra?
  • Angels
    Seglaren1 skrev 2013-01-17 18:51:41 följande:
    Om jag skulle anmäla så är det ABSOLUT inte för att jävlas med ägarna. Det har jag inget intresse av!
    Om något är uppenbart fel så är det klart att en anmälan är befogad och inte något man gör bara för att jävlas. Men det finns många där ute i denna värld som anmäler bara för att de tror något, för att de inte har tillräcklig kunskap eller enbart för att jävlas.
Svar på tråden Hästarna mår inte bra!