• Webbredaktör Annelie

Hur mycket godis äter ni?

Familjen Medelsvensson på fyra personer äter enligt statistik från SCB i snitt 1,2 kilo godis i veckan.
    Hur mycket godis äter din familj? Har det blivit mer eller mindre med åren?

Läs mer om hur familjen Medelsvensson lever här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.1908428

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket godis äter ni?
  • tahira

Jag och min man äter inte godis. Kanske någon choklad om vi får det av någon eller så, men inte annars. 

Vår son på 7 år får köpa godis för sin veckopeng på lördagar om han vill, det gör han kanske varannan lördag. En KitKat eller en påse polkagrisar brukar det bli.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • floppan2008

Älskar godis. Försöker äta enbart på lördag. Dottern köper lite godis varje lördag. Dock är jag inne i en dålig fas efter jul och äter något godis varje dag. Skärpning snart...

• Aimee68

Hm, pinsamt men vi köper godis säkert för ett kilo varje helg.Då är vi fyra i familjen. Tycker det är lite mkt själv men ändå så är det så självklart att fylla en skål på fredan när jag städat fint inför helgen(är ofta ledig fredagar) och kanske köpt lite tulpaner och en flaska gott vin till mig och maken. Det kallar jag fredagsmysGlad Nu har jag inte räknat med chipsskålen och colan...

• La Lola

Står vi ihop alla familjemedlemmars lördagsgodis kommer vi kanske upp i 1 kg.

Jag äter helt klart mindre godis sen jag fick barn.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Duckan

Mindre än 0,5 kg.

Maken och jag kanske tar nån liten chokladbit och dottern äter godis ibland, ingen speciell dag för det ens.
    Lite ot, men häromsistens när jag frågade om hon ville plocka lite godis så svarade hon: -Nej, vi köper en bit gryuere. (ost)
    Höll på att smälla av! Klokt val, men jag som barn hade aldrig valt ost före karra .

• KimPossible

I vanliga fall, mindre än ett halvkilo. Äts på lördagar, och mest av ena barnet och maken. Jag äter typ en godisbit i halvåret om det inte är något speciellt. I julas åt jag faktiskt tre hela bitar på en dag, det var nog rekord för de senaste åren! Mest för att jag gjort eget godis.

Har aldrig varit så förtjust i godis och sötsaker, förutom när jag var barn. Jag tar hellre en ostmacka, eller varför inte en bit ost bara rakt upp och ner... 

Just nu kör vi godisfritt för hela familjen. Ingen läsk, inga chips (vi brukar inte ha läsk och chips så ofta heller, kanske nån/några helger påer månad), inget godis och inga bakverk. Hela familjen (förutom tonåringen) kör lite GI-stuk. 

• KimPossible
    Duckan skrev 2013-01-17 12:45:33 följande:
    Mindre än 0,5 kg.

Maken och jag kanske tar nån liten chokladbit och dottern äter godis ibland, ingen speciell dag för det ens.
    Lite ot, men häromsistens när jag frågade om hon ville plocka lite godis så svarade hon: -Nej, vi köper en bit gryuere. (ost)
    Höll på att smälla av! Klokt val, men jag som barn hade aldrig valt ost före karra .
    That's my kind of child!
  • tahira
    tahira skrev 2013-01-17 11:56:51 följande:
    Jag och min man äter inte godis. Kanske någon choklad om vi får det av någon eller så, men inte annars. 

Vår son på 7 år får köpa godis för sin veckopeng på lördagar om han vill, det gör han kanske varannan lördag. En KitKat eller en påse polkagrisar brukar det bli.
    Äter aldrig någonsin chips eller liknande heller och ingen av oss dricker läsk.

Däremot brukar min man och vår son äta sorbet efter maten om fredagar och lördagar :) 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Fia 28

Äter i princip aldrig godis. Choklad är det däremot värre med.

• La Lola
    Fia 28 skrev 2013-01-17 12:56:00 följande:

Äter i princip aldrig godis. Choklad är det däremot värre med.

Är inte choklad godis?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Hur mycket godis äter ni?