Inlägg från: sjövildabarn |Visa alla inlägg
  • sjövildabarn

Fler som föder extremt snabbt?

Jag väntar mitt 4:de barn  och jag föder väldigt fort.
    Detta skapar en enorm rädsla.
    Någon som fått snitt pga för snabba förlossningar?  

• Svar på tråden Fler som föder extremt snabbt?
  • sjövildabarn

Hej kul med svar! Jag har dock inte hunnit svara! Mina tog 2 Tim och 40 min andra 1 Tim och 27 min den tredje 50 minuter med igångsättning! Känns som nu med nr 4 kommer typ ramla ut. Jag känner inte min latensfas och enligt min Bm är det omöjligt att kolla innan då man som omfördeska föder fort trots omoget läge inte kan säga om det är på g likväl som man kan gå öppen innan det är dags

• sjövildabarn

Jag får nog igångsättning men är rädd vill helst ha snitt då alla mina muskler krampa och bebis hade svårt att hinna med tempot

• sjövildabarn
    Challe N skrev 2013-02-21 16:24:02 följande:
    Sjöbildabarn: Min trea kom som jag skrivit innan snabbt. Var på förlossningen ca 45-50 min innan hon var ute och det var inte för jag väntat särskilt länge hemma. Nu fick jag fyran i lördags. Var rädd att det skulle gå ännu fortare men vi var inne 5,5 timmar innan hon var ute så var ju mer normalt. Så det behöver inte gå fort för att det har gjort det innan..

Nä det känns rätt skönt om det blir lite längre ! Problemet är att jag inte känner starten och har en bra bit till kk
  • sjövildabarn

Har nu varit i kontakt med en förlossningsdr ang detta! Och enligt henne är en snabb förlossning lika som en flera dygns föda?

• sjövildabarn

Har nu fått beviljad igångsättning ! Blev det förra förlossningen med! Inget snitt men dom sätter igång det i v 37+0 för att vara på säkra sidan! Dr vill inte att jag avvaktar ett värkarbete hemma

• sjövildabarn
    HopeNeverFades skrev 2013-05-10 07:56:31 följande:
    Sjövilda barn:hur motiverar din läkare igångsättning?

Jag har aldrig gått fulltid någon graviditet ! Föder för snabbt , är förlosdningsrädd, har svår foglossning , graviditetsklåda Diskbråck och op gallan så hon tyckte att detta räckte för att stoppa vid 37 fulla veckor!
Svar på tråden Fler som föder extremt snabbt?