• Anonym

Hur kan han få ett jobb som straffad? Tips snälla

Jag har precis blivit tillsammans med en kille som suttit inne flera gånger för olika saker... 
    Nu har han skärpt till sig och försöker få ett jobb.  

Finns det någon som har tips på hur han kan få ett jobb trots straffregistret? 

• Svar på tråden Hur kan han få ett jobb som straffad? Tips snälla
  • Anonym

På lager, livsmedelsbutiker osv brukar de inte kolla straffregister.

• Anonym

Först och främst tror jag på ärlighet, att vara öppen från början, det är aldrig positivt att sånt kommer fram efter en tid.

Vad är han utbildad inom? Vad vill han jobba med? Kan han använda sin bakgrund och erfarenheter och tex utbilda sig inom något socialt yrke? 

• YummyMami

Ärligt, om han inte får jobb så tror jag inte det beror på att han har blivit straffad utan det beror på att det är SÅ IN I HELVETTE SVÅRT att få jobb oavsett vem och vad man är idag. 

Bloggat om fas 3, det media inte vågar skriva om! dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Anonym

Telefonförsäljare, tidningsbärare.

• Anonym
    YummyMami skrev 2013-01-17 15:32:31 följande:
    Ärligt, om han inte får jobb så tror jag inte det beror på att han har blivit straffad utan det beror på att det är SÅ IN I HELVETTE SVÅRT att få jobb oavsett vem och vad man är idag. 
    Så du tror inte att det är svårare när man har ett brottsregister och när man kanske aldrig ens haft ett lagligt arbete i hela sitt liv? Det är svårt att få jobb, men det är svårare för vissa grupper.
  • whybother

Af ger lönebidrag till dem som tidigare begått kriminella handlingar. Men då måste man vara inskriven samt vara kodad på rätt sätt. Det finns även speciella handläggare som arbetar uteslutande med denna grupp.

• Anonym (Realist)

Varför inte skaffa en kille som inte suttit i fängelse i stället? Eller är såna killar inte spännande nog, ingen utmaning? Om ett år så kommer du att sitta och storgråta ändå över vad denna kille ställt till med.

• Anonym
    Anonym (Realist) skrev 2013-01-21 08:57:52 följande:
    Varför inte skaffa en kille som inte suttit i fängelse i stället? Eller är såna killar inte spännande nog, ingen utmaning? Om ett år så kommer du att sitta och storgråta ändå över vad denna kille ställt till med.
    Kom igen... E du verkligen en sån som bara sågar... Va min fråga vad folk tyckte om mina val av kille eller va det om tips om jobb.... Så patetisk människa som går in och svarar på heeelt fel saker, Jag bryyyr mig inte om vad du har för fördommar... Ytliga jävel
Svar på tråden Hur kan han få ett jobb som straffad? Tips snälla