Anonym (Lucy) skrev 2013-01-22 00:40:05 följande:
Mina nära vänner vet om det och det är inte något de tänker på. Några få av dem är själv oskulder medans de andra är det inte. Jag har aldrig känt någon press från mina vänner. Mina släktingar o andra sidan ser annorlunda på saken...De förlorade, alla sin oskuld mellan åldrarna 14-18 år, så de förstår inte riktigt min situation. De tycker därför att det är väldigt ovanligt/konstigt (liksom hur kunde jag undkomma det).
Är det dina jämnåriga släktingar som tycker att det är konstigt eller är det föräldragenerationen? Ombytta roller i så fall. Förr var föräldrarna oroliga för att döttrarna skulle förlora oskulden... ´Lite jämförelse: Min fru väntade med sex av religiösa skäl, men när hon var 23 förlorade hon oskulden oplanerat. När vi möttes var vi båda 28 och då var jag fortfarande oerfaren. Men vi matchade varandra bra med våra olika (bristande) erfarenheter. Så ha ingen panik över åldern. Satsa på relationer i stället för att fundera så mycket på sexet och oskulden. Du verkar ju ha koll på din sexualitet med onani och orgasmer. Min fru hade ingen sån erfarenhet när hon var oskuld och det var kanske därför hon tappade kontrollen i mötet med mannen.