• Highness

"Nu är jag full..."

Tänkte att vi skulle ha en tråd för festliknande situationer, igen.  Här ska vi skriva när vi känner oss runda om föttera... 

• Svar på tråden "Nu är jag full..."
  • jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:23:58 följande:
    Nej det har jag inte, är den skriven efter den 3:e filmen?
    Den är skriven för bara några år sen, det är en intervjubok med Stefan Jarl om alla hans filmer. Han berättar en del om hur de var när de spelade in filmerna och hur det gick för några av killarna efteråt.
  • Årsta

Intressant, vet att en snubbe bor i Årsta. Har träffat honom på Hjälmaren. Men han är sliten

• jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:28:24 följande:
    Intressant, vet att en snubbe bor i Årsta. Har träffat honom på Hjälmaren. Men han är sliten
    Dom flesta dog tidigt enligt Stefan Jarl, när spelade in tredje filmen var det endast ett fåtal av flera hundra människor som levde.
    Jarl berättar också att enda anledningen till att Kenta klarade sig så länge och aldrig började med heroin var för att han var livrädd för sprutor.
  • Årsta

precis, han höll sig till haschet och biran, och givetvis explorer.

till sist tog väl levern ut sin rätt, men hans son har klarat sig väldigt bra

• jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:40:02 följande:
    precis, han höll sig till haschet och biran, och givetvis explorer.

till sist tog väl levern ut sin rätt, men hans son har klarat sig väldigt bra
    Han knaprade rätt mycket piller också.
  • Årsta

gjorde han säkert, såg det aldrig. Men han rökte på en del. Hur kommer det sig att du kan så mycket om Kenta och Stoffe?

• jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:51:31 följande:
    gjorde han säkert, såg det aldrig. Men han rökte på en del. Hur kommer det sig att du kan så mycket om Kenta och Stoffe?
    För att jag har läst boken.
  • Årsta

fan jag måste fixa den, är det Stefan Jarl som har skrivit den?

• jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:58:38 följande:
    fan jag måste fixa den, är det Stefan Jarl som har skrivit den?
    Nej det är Cyril Hellman som har skrivit den, boken är skriven i intervju form om varje film. Inte bara modsfilmerna.

Andra intressanta anekdoter är att Jarl gjorde den andra filmen enbart för att Stoffe skulle få något att göra om dagarna så att han skulle överleva ett tag.
    Också stal Stoffe Jarls skivsamling och sålde den, något Jarl surar lite över fortfarande då han satt på några riktiga rariteter :D
Svar på tråden "Nu är jag full..."