• gulagurkan99

Kompisproblem

Hej hej!
    Förra året i 6:an hittade jag en ny bästis, vi kallar henne Tina, iallafall, vi blev bästisar, vi var typ varje dag och hade jätte kul och flamsade. Till i 7:an började en i mitt lag i klassen och hon fick vara med oss, vi kan kalla henne Linnea, hon har en hörselnedsättning. I början av 7:an försökte jag och Tina få Linnea att känna sigtrygg och så, och vi hoppades att hon skulle bli pratglad och typ flamsig. Problemet är att Linnea inte blev flamsig, hon hörde oss typ inte och vi fick säga typ Linnea vad tycker du om det. Lite senare började det en till iklassen, jag lärde känna henne genom ett no-sammarbete, vi kallar henne Hanna, Hanna undrade om hon fick vara med oss på raster och överhuvudtaget i skolan, jag sa att hon fick det. Då blev det ytterligare en att försöka få trygg och så. Under hösten har Hanna och Tina bråkat en del, de har olika åsikter om det mesta, och eftersom att Hanna vänder sig till mig får jag typ lösa konflikten, vilket gjorde så jag blev osams med Tina, alltså inte osams så vi inte var med varandra, vi var fortfarande som ett gäng. Nu efter jullovet har jag och Tina kommit tillbaka och insett att vi passar bra (kompisar) och inte vill slösa bort livet på annat utan fortsätta som i 6:an, problemet är bara att Linnea och Hanna bilr avundsjuka, alltså jag vet inte om det är vi som gör fel eller inte, de måste ju acceptera att jag och Tina är bästisar, och vi måste ju få ha kul. Iallafall försöker vi prata med de andra, alltså Linnea och Hanna. Det gör det inte lättare att Hanna ska veta allt och säger sin åsikt hela tiden.
     Och Linnea håller på med telefonen hela tiden.
      Iallafall, jag förklarar de senaste veckorna efter jullovet, första skoldagen tisdag: jag och tina flamsar typ lika mycket, men jag känner att nu när vi kännt varandra i ett halvår så behöver man väl inte fråga typ Linnea vad tycker du om det? Hanna när börjar vi? Untan man ska kunna fråga rakt ut, när börjar vi? Men då är det oftast Tina eller Hanna som svarar, Linnea svarar bara om man säger hennes namn och sen en fråga. Onsdag, Torsdag, Fredag: typ samma sak.
    Måndag den här veckan, Hanna var sjuk, hon har varit det hela veckan, jag tänkte att nu när vi bara är 3 kanske Linnea tar åt sig av de almänna frågorna, men nej.  Vi försökte, men Linnea bara fortsatte hålla på med sin telefon och svara på frågorna när man sa Linnea vad tycker du? Sen igår sa Linnea att hon behövde prata med mig på lunchen, det blev inget av det eftersom att Linnea mådde illa och behövde gå hem, hon kom inte till skolan idag, men hon var med på träningen i kväll. Då sa hon att hon känner sig som att vi(jag o Tina) inte ser henne, men vi försöker ju, det är inte så lätt när hon inte tar åt sig av almänna frågor, och Linnea hade redan i måndag nämt det, Altså jag menar när man är 13år måste man kunna ta åt sig av almänna frågor och svara, som jag sa till henne kan jag ju inte skriva upp på en lista typ Torsdag, Sagt 11saker till Tina, 9saker till Hanna och 10saker till Linnea, men det är tydligen så hon vill ha det, att man säger allt till en person och att alla ska få lika många frågor, alltså det går inte!!!
    Några tips på vad jag kan göra?? Vem gör egentligen fel? Är det jag o Tina som gör fel eller är det Linnea som måste börja ta åt sig av almänna frågor??
    Snälla svara!  

Svar på tråden Kompisproblem