Inlägg från: SmultronSöt |Visa alla inlägg
  • SmultronSöt

    bf oktober 2013???

    Sofffi: hua, förstår att du tröttnar! Jag har BF den 22:a så 2 dagar kvar nu när klockan passerar 00 Skrattande För mig har det hla avtagit sedan mitt förra inlägg, men som sagt det kan ju hållas på och kännas skumt i flera veckor från och till om jag har förstått det rätt. Men man tycker ju att det vore himla bekvämt om det drog igång snart!

    Så klart att du ska ha en oktoberbebis!!!! Baby Det kommer att komma igång ska du se! Fortsätt att stryka på magen och säg att nu måste bebis komma ut, mamma väntar Hjärta

  • SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-10-20 10:00:46 följande:
    Smultron Söt! - har lite förvärkar som är oregelbundna men inga riktiga värkar än.
    natten till torsdagen gick slempoppen och hade starka förvärkar då, torsdagen hade jag också förvärkar sen har det varit ganska lugnt magen är mest öm. Känns lite segt nu då jag gått 12 dagar över tiden.
    Men på tisdag kl 8.00 har vi tid för igångsättning :), hade hoppats på att det sätter igång av sig själv men känns inte riktigt som det kommer bli så. Har ju dock 2 dagar kvar till dess :)
    Det känns ändå skönt att veta att på tisdag är det verkligen dags! :) Äntligen ska vi få träffa vår bäbis! :)
    Du är beräknad då också såg jag! Spännande! hoppas du slipper gå över tiden :) 
    Ja visst är det retligt! Man känner att kroppen gör sig redo, och ändå drar det inte i gång på allvar. Oj vilken rackare du har där inne som inte vill ut riktigt! Men som sagt man vet aldrig, det kan ju smälla till när som och så är det dags Solig Förstår om du tycker att det skönaste vore att det kom igång av sig självt nu!!!

    Men gudars vilken lycka, du vet ju att på tisdag är gränsen nådd om det inte händer något innan dess, då är det oundvikligen bebisdags, oavsett! Hjärta Jag räknar iskallt med att gå över tiden jag med, i alla fall någon vecka skulle jag tro. (Bara för det blir det väl två veckor över och ja kommer att bli igångsatt någon gång i november Tungan ute haha) 

    Hoppas såklart trots min magkänsla om övertid på att den 22:a är det magiska datumet även för oss!  
  • SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-10-20 12:33:30 följande:
    Ja det är jätte retligt! Yes vi har en riktigt envis liten krabat där inne :) Har sagt till sambon att det är hans fel eftersom att han är envis haha! Skrattande
    Jaa det känns helt underbart att veta att tisdag är verkligen sista dagen, äntligen!
    Har du haft mycket förvärkar ?  Vi får hoppas att tisdag också är eran dag! Ska hålla tummarna för det er så att ni slipper gå över tiden. Skrattande
    Jo jag har haft en del känningar, sammandragningar och förvärkar med tillhörande mensvärkssmärtor, men det kan hålla på lite och så vips så är det som bortblåst igen Solig är väl bara kroppen som övar inför vad som komma skall! Som sagt man lär märka när det drar igång på riktigt! 
     
  • SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-10-20 13:17:01 följande:
    Okej! Lite som jag haft då Skrattande
    Jo men precis bara att vila äta och vänta. Ladda batterierna så är det snart dags! Drömmer
     
    Ja det är det!!!! Solig Snart är de här!
  • SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-10-20 17:01:48 följande:
    En fråga! Jag har ju som sagt gått över 12 dagar idag har haft sammandragningar hela dagen så magen känns hård nästan hela tiden. Men det har börjat svida i underlivet började kanske för en timme sen.
    Någon mer som känner igen det?
     
    Oh Spännande! En del säger att värkarna "bränner" mellan benen typ, är det åt det hållet? För övrigt är det ju inte så konstigt om det drar i huden så att det svider och spänner, det kanske är på G nu äntligen!? Skål
    friwen skrev 2013-10-20 20:33:31 följande:
    Smultronsöt: japp det är mitt första barn... Spännande. Hänt något mer för dig ännu?
    Nej det har inte det... magontet fortsätter mest som tidigare, men ökar inte i intensitet eller så. och så plötsligt så är det som om det bara försvinner... Jag längtar verkligen efter känslan att "NU jäklar, kan det ine vara annat än på riktigt" haha! Hur går det för dig? Glad
  • SmultronSöt
    123456 skrev 2013-10-22 13:23:53 följande:
    I onsdags två dagar före BF kom vår lilla dotter, 3275 g och 50 cm lång. Allt gick bra och nu är vi hemma och bara myser.....
    GRATTIS!!! Skål{#emotions_dlg.flower} Mys på ordentligt! 
  • SmultronSöt
    sofffi skrev 2013-10-22 19:48:53 följande:
    Världens lyckligaste människa är jag nu Igår måndag kom vår underbara Son, ligger på bb nu och kan inte titta mig less Börjar gråta av lycka hela tiden. Väldigt snabb förlossning for in 07.00 på kontroll pga Trodde vattnet gått - tog ej me bb väskan å tänkt Skjutsa sambon till jobbet efteråt trodde inte det var på g de var då öppen 6 cm! Kl 10 öppen 10! Kl 11 krysta värkar 12.37 var han född Ovanligt för först föderska Ni som har kvar säger bara att all väntan och ont är verkligen värt de
    Åh vad trevligt! GRATTIS till lill-killen!!!! {#emotions_dlg.flower}Skål Och vad skönt med relativ enkel och snabb förlossning efter all väntan!!
  • SmultronSöt
    LivetSomSofia skrev 2013-10-22 20:03:06 följande:
    Jag fick min son igår måndag (21/10) :)
    Men en till liten som kom igår!? WOHO!!! 

    Stort grattis till er!!!! {#emotions_dlg.flower}Skål 
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-22 20:08:06 följande:


    Inte hänt nåt för mej ännu.... Lillen skulle kommit igår enligt beräknat datum men icke..... Vill att det ska sätta igång nu, så less på att vänta
    Ja jag har ju BF idag! Solig Min slempropp släppte för några timmar sedan när jag klev upp ur ett varmt bad, mådde skitkonstigt innan! skakade i kroppen och världens huvudvärk - så la mig i badet och tog en alvedon. Och vips när jag klev upp, slem och lite strimmor av blod! och nu mår jag toppen, inga värkar dock. Ligger och latar och glor på tv och ska sälla i mig en kaka eller tio! Tungan ute
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-22 20:39:08 följande:

    Spännande :) Kläm i dej tio kaker tycker jag , bra att ladda upp med kolhydrater du vet ;)
    Skrattande Mormors dubbla chockladflarn is the shit! Som topping - ostbågar - och till det - det största glaset jag kunde hitta med mjölk. Haha snacka om snusk- och sunkvarning! Drömmer
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-22 21:01:18 följande:

    Hehehe..... Låter fiiiint. Man är gött värd att va lite sunkig när man gått nio månader och äntligen är på slutklämmen
    HELT KLART! Jag känner mig som världens superlyckligaste och jag har varken bebis eller för den delen ens värkar än. Men det kommer snart Skrattande

    Klappar och stryker på magen - och klämmer på den lilla rumpan som känns väldigt tydligt igenom, och talar om att nu är det dags att börja fundera på att komma ut till mamma och pappa!
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-22 21:14:53 följande:

    Jag klappar oxå på magen och pratar med lillen, hoppas att han lyssnar på sin mamma och kommer ut snart. Vet du om det är en tjej eller kille ni väntar?
    Nej vi vet inte vad det är! Min kille har varit så himla sugen på att ta reda på det men jag har vägrat! Haha... vill inte förstöra överraskningen eftersom det är första barnet för oss så har jag tyckt att det har räckt vid KUB och RUL (och vid UL på vändningsförsöket i vecka 37) att vi har fått veta att allt ser bra ut med bebis. Den är hel så långt som man kan se, med 10 fingrar och 10 tår. Men det är bara mitt eget val, så klart!

    Vet ni vad ni väntar!? Spännande spännande!

     
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-22 21:32:21 följande:
    [quote=71457441][quote-nick]SmultronSöt skrev 2013-10-22 21:27:29 följande:[/quote-nick] Nej vi vet inte vad det är! Min kille har varit så himla sugen på att ta reda på det men jag har vägrat! Haha... vill inte förstöra överraskningen eftersom det är första barnet för oss så har jag tyckt att det har räckt vid KUB och RUL (och vid UL på vändningsförsöket i vecka 37) att vi har fått veta att allt ser bra ut med bebis. Den är hel så långt som man kan se, med 10 fingrar och 10 tår. Men det är bara mitt eget val, så klart! Vet ni vad ni väntar!? Spännande spännande!  [/quote Vi väntar en liten kille. Vi hade egentligen inte tänkt ta reda på det men barnmorskan försa sig på ultraljudet..... :)
    Hahaha, försa sig? HAHAHA, vad klantigt Tungan ute Men då så, då vet ni ju vad ni har att vänta... Men döm om er förvåning om det kommer ut en liten sessa {#emotions_dlg.flower} Man vet aldrig 100 Solig Men det är ju med största sannolikhet en pöjk! 
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-22 21:52:16 följande:

    Hehehe.... Ja jag vet det var riktigt klantigt. Kändes lite tråkigt först eftersom överraskningen blev lite förstörd men efter ett tag var det bara kul att veta vad det var... Det blir liksom lite mer en person att prata till i magen om du förstår vad jag menar. Lite mer verkligt på nåt sätt. Själva överraskningen blir ju vad det är för person, vilken personlighet han har, det vet man ju inte genom att veta könet. Jag har oxå tänkt tanken att det det faktiskt kan vara en liten tjej trots allt.... Gud vad förvånad jag skulle bli...... Skulle kännas lite märkligt eftersom vi ställt in oss på en liten prins (och köpt en hel del blå kläder om jag säger så....) ska bli spännande att se om barnmorskan hade rätt ;)
    Självklart! Jag håller med till hundra om att man kan identifiera sig och förhålla sig på ett helt annat sätt om man vet bebbens kön. Jag vet många föräldrar som valt att ta reda på det och lika många som avstått. I slutänden - alla vägar bär till Rom Skrattande
  • SmultronSöt
    nicolaysen skrev 2013-10-23 06:58:53 följande:
    Åh herregud. 4 dagar kvar till bf, och jag vaknade precis av att jag hosta så mycket att jag spydde.. 
    Usch, jag vill inte vara förkyld längre.. 
    Du det låter inge vidrae att ha sådan hosta!? har det blivit bättre?
     
Svar på tråden bf oktober 2013???