• jempen

Hur mycket är ok att bebis skriker vid läggning i egen säng, vad är rimligt?

Behöver hjälp!! Vår lilla tjej på4 månader somnar endast med hjälp av bröstet kvälltid och har samsovit fram till nu när vi så smått börjat få henne att sovs i sin spjälsäng. Jag pallar inte detta så det har min sambo fått göra, lillan börjar nästan direkt skrika ovh gör det tills hon somnar viöket brukar ta ca 20-30 min, min sambo tar upp henne och lugnar kanske 2-3 under den tiden, lillan ser sambon heöa tidem men han tittar inte rakt på henne utan låtsas greja med annat, detta har funkat ganska bra. Hon tar ingen napp så hon har inte den tryggjeten:( jag är så känslig ocj tänker att det inte är nra om dom små skriker för mycket. Vi har vyssan lulltassar har vi men funkar inget vidare. Vad kan vi göra för att få henne trygg och känna sig hemma i sin säng? Hur mycket är ok att bebisar skriker?

• Svar på tråden Hur mycket är ok att bebis skriker vid läggning i egen säng, vad är rimligt?
  • lövet2

Hur mycket? Inget alls. Hon är 4 månader, somnar vid bröstet och ni har fått för er att ändra på det. Verkar otroligt korkat (och elakt, ja).

• Majsan70

De skall inte behöva skrika alls. Skriker de tar man upp dem. Jag kan inte alls förstå varför en sån liten skall behöva sova ensam när den talar om att den inte vill.

• Jkpg Deluxe

OM hon nånsin ska kunna sova tryggt själv i sin egen säng i framtiden så motverkar ni det ju redan nu?!
    Låt henne blir TRYGG med själva insomningen/att det är sovdags FÖRST!!
    Dvs. ha henne nära i famnen och låt henne amma (?) så hon känner sig trygg å lugn och så kommer hon med tiden kunna sova gott även utan amning eller bärande SENARE!! Hon är ju "Bara" 4 mån??? :(( 

• Jojjanna

Går det inte att lägga ner henne i spjälsängen efter amning då hon somnat tryggt hos dig?

Om det inte går tycker jag att den som ska natta henne är NÄRA dvs håller om, vyssjar eller klappar lite på henne i sängen så hon känner sig trygg.

• rrushe

Min dotter somnade vid bröstet till jag slutade amma vid 9 månader. Det är normalt att det blir så. Se till att proceduren gå å lägga sig / somna blir ngt mysigt ist för maktkamp. Då kommer nattningen ta 5 min ist för 1 timma, även om det innebär att en av er får"offra" dessa 5 minuter när barnet ska sova

• cloudberry79

Inte alls, speciellt inte när hon är så yttepytteliten, nästan nyfödd ju!

(M)amma till V -07 och E -12
  • Pissenisse

Om hon somnar tryggt vid bröstet så låt henne somna vid bröstet. Hon är ju alldeles ny! Varför lämna henne ensam i den stora stygga världen innan hon känner sig trygg och redo?

• Dr Mupp

Självklart ska de inte skrika alls. Så länge hon skriker så kommer hon inte kunna bli trygg i sängen. Vill ni göra henne trygg i sängen så visa henne att ni alltid kommer att finnas där och att ni aldrig kommer lämna henne. Sitt brevid, stryk över kroppen på henne. Prata lugnande, och lämna inte hennes sida. Om hon skriker så tar ni självklart upp henne tills hon lugnat ner sig.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Alby

Det är väldigt viktigt att hon känner sig trygg när hon är så liten. Min dotter är tre månader och vill samsova och jag hade tänkt att lägga min bebis i spjälsängen på dagen så att hon vänjer sig. Men skulle hon skrika så skulle jag ta upp henne omedelbart.

Svar på tråden Hur mycket är ok att bebis skriker vid läggning i egen säng, vad är rimligt?