Går det att få bort VÄGGLÖSS???
Jag ska snart till thailand, men är sjukt orolig för att dra hem bed bugs efteråt!! Har läst att det oftast inte går att få bort dom, stämmer det???
Jag ska snart till thailand, men är sjukt orolig för att dra hem bed bugs efteråt!! Har läst att det oftast inte går att få bort dom, stämmer det???
Det du ska göra är att öppna väskan direkt vid tvättmaskinen och tvätta allting innan du drar runt kläder och löss i din lägenhet.
Det du ska göra är att öppna väskan direkt vid tvättmaskinen och tvätta allting innan du drar runt kläder och löss i din lägenhet.
-18 grader under en veckas tid, så släng ned hela väskan i frysen.
Jag fick med mig vägglöss från Italien 2011. Jag fick hit anticimex ganska fort vilket gjorde att de inte boat in sig så mkt. Men de sa att det enda som funkar att göra hemma är att tvätta allt i 60 grader eller att sätta in saker i torkskåpet eller tumlare som når över ett visst gradantal. Men jag fick slänga hörn hel del saker. Frysen funkar tydligen inte och jag hade slängt ut en hel del grejer i sopsäckar på balkongen och där fick det ligga över hela vintern innan jag vågade mig på att plocka upp och tvätta eller rent av slänga. :/ jävligt jobbigt och äckligt med de små krypen. Anticimex sa att de som kommer från new york och London är de som de har flest anmälningar ifrån.
Går att bli av med men väldigt jobbigt och krävs ofta flera besök från Anticimex. Alla textilier ska tvättas i 60 grader och alla möbler måste flyttas fram så lister kan besprutas. Mitt tips är att inte ta in några väskor i huset utan först förpacka allt i tätförslutna plastpåsar och in i tvätten på 60 grader.