• Something01

Nån som vet de här med hur många kalorier man ska äta.?

Åååh, ja vill gärna veta hur många kalorier på ett ungefär man sak äta när man tränar?
    Hittade ett träningsprogram på aftonbladet plus, å man tränar varje dag men nu vill ja veta hur mkt ja ska äta. För som de verkar nu så tror ja att ja får i mig för lite. Har inte gått ner ett gram sen ja började i måndags å då har ja aldrig tränat förut å har övervikt. Så ja misstänker att kroppen kommer in i svält å lagrar allt istället för att göra sig av med nånting.

Skulle va uppskattat om nån kunde hjälpa.  

• Svar på tråden Nån som vet de här med hur många kalorier man ska äta.?
  • Lena

Om jag tränar 2ggr per vecka 30min medelintensivt och äter 2000kcal går jag ner 0.5-1kg per vecka. Väger 80kg.

• floppan2008

Ladda hem shapeup på mobilen. Gratis app och helt sjukt bra! Den räknar ut exakt hur mkt kalorier det är i maten och räknar ner åt dig. Väver in motionen. Min vän har gått ner 25 kg med den. Jag lever efter detta koncept och håller vikten perfekt. Så ShapeUp säger jag bara, grym kaloriräknare!!!

• Something01
    Lena skrev 2013-01-18 07:43:01 följande:
    Om jag tränar 2ggr per vecka 30min medelintensivt och äter 2000kcal går jag ner 0.5-1kg per vecka. Väger 80kg.
    Men då väger vi ungefär lika mkt, ja får nog i mig för lite kalorier på dagarna så ja sak ta å öka på det lite :D 
    Annelie 76 skrev 2013-01-18 07:48:11 följande:
    Träning är tyvärr fel väg att gå för att gå ner i vikt: www.alltommat.se/Smala-recept/Enbart-traning-...
    Joo visst, det är till större delen kosten som gör att man går ner i vikt :D De vet ja men ja vill gärna träna. Å äter ja för lite å kommer in i svält så går ja inte ner alls. Men i grund å botten så handlar det om kalorier in å kalorier ut. 
    HWR skrev 2013-01-18 07:52:42 följande:
    matdagboken.se är en jättebra sida!
    Oo ja, ja brukar vara å skriva in där va ja äter :D
    floppan2008 skrev 2013-01-18 08:16:10 följande:
    Ladda hem shapeup på mobilen. Gratis app och helt sjukt bra! Den räknar ut exakt hur mkt kalorier det är i maten och räknar ner åt dig. Väver in motionen. Min vän har gått ner 25 kg med den. Jag lever efter detta koncept och håller vikten perfekt. Så ShapeUp säger jag bara, grym kaloriräknare!!!
    Shape up har ja på mobilen så ja ska börja köra bättre nu med det. 

• Gladskit

Enklast är att använda någon av de modeller som finns för att räkna ut vad din kropp behöver för att alla organ och funktioner ska fungera normalt. Här är några tips:
    http://www.dinbmi.se/kaloribehov.asp
    http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php
    http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open

I den sista kan man registrera aktiviteten rätt detaljerat. Annars kan man gå på absolut lägsta aktivitetsnivån och sen själv ta fram hur mycket man kan tänkas förbruka på sin träning och ta med det i beräkningen.

• Something01

Men shit idag har ja som mål å komma upp i 1300 kalorier å fasen ja tycker ja tryckt i mig mat som ja vet inte vad. Sjukt mätt är ja. Förmiddagen hann ja inte med ett mellanmål för vi var på kalas men lunch å mellanmål nu på efttermiddagen å sen middag å nånting efter träning.- åååh det känns som att ja äter alldeles för mkt. Men ja är uppe 1300 kalorier (har skrivit in allt färdigt på viktklubb.se

Får prova ett tag framöver å se om de händer nånting med vikten :D  Har iaf 15 kg som ska bort. 

• Thomas66
    Lena skrev 2013-01-18 07:43:01 följande:
    Om jag tränar 2ggr per vecka 30min medelintensivt och äter 2000kcal går jag ner 0.5-1kg per vecka. Väger 80kg
    Nä, du ligger antagligen på ett överskott, och kommer att bli tjockare helatiden.
  • XcsM
    Thomas66 skrev 2013-01-18 17:55:41 följande:
    Nä, du ligger antagligen på ett överskott, och kommer att bli tjockare helatiden.
    Att äta 2000kcal om dagen är inte att ligga på ett överskott.
  • Thomas66
    Annelie 76 skrev 2013-01-18 07:48:11 följande:
    Träning är tyvärr fel väg att gå för att gå ner i vikt: www.alltommat.se/Smala-recept/Enbart-traning-...

Vilka Einstains du har hittat, finns väl ingen människa som tror att man kan äta tex 5 pizzor varje dag bara för att man tränar lite
Svar på tråden Nån som vet de här med hur många kalorier man ska äta.?