• mållan3

Häng med på jakten efter +:et, i med & motgång!

Nu jagar vi plusset!
    Här inne analyserar vi test, snackar grav. symptom, frågar om tips & råd angående kroppen & dess beteende. VI PEPPAR VARANDRA!!

Ni som vill hänga med mej här inne, kan väl kort berätta lite kort om er själv, då kan jag lägga in det här i början... så folk som söker likasinnade att prata med... lätt kan hitta... Ok!? :D 
    Jag börjar:

Mållan3~ 31år, 5e försöket, 2 graviditeter bakom mej, försöker förstå varför min menscykel blir allt kortare för varje månad :/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-03 00:59
    *~* Äl & Bim listan *~*

Linda1981 ~ ÄL 21/1 - BIM 4/2 ~
    EG83 ~ ÄL 24/1 - BIM 7/2 ~
    Lva82 ~ ÄL 27/1 - BIM 10/2 ~
    Mållan3 ~ ÄL 31/1 - BIM 14/2 ~

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-07 17:40
    *~* Äl & Bim listan *~*
    Linda1981 ~ ÄL 21/1 - BIM 4/2 ~
    Lva82 ~ ÄL 27/1 - BIM 10/2 ~
    Mållan3 ~ ÄL 31/1 - BIM 14/2 ~
    punkarloppan~ ÄL 8/2 - BIM 21/2 ~
    EG83 ~ ÄL 20/2 - BIM 6/3 ~
  • Svar på tråden Häng med på jakten efter +:et, i med & motgång!
  • mållan3

Jag kan även börja med första inlägget, Jag är på äl+8 (tror jag) har inte testat med stickor eller så. Idag vaknar jag av att det "rinner till ", mycket riktigt blod på pappret... tänkte jaha, nu kommer mensen (på tok förtidigt). Men nu under dagen så tänds mitt hopp på nytt, då det blir mindre & mindre blod för varje gång jag går på toa.. en droppe på pappret max efter varje besök.... nu håller jag tummarna sååå hårt att det ska vara en nidis. Har aldrig haft så här sparsamt med blod någongång... i vanliga fall blöder jag mycket & på engång vid mens... brukar måsta byta den största tampongen varannan timme i vanliga fall. Ojoj HOPPAS,!

• Erfdgt

Jag är en norrlänning som blir 26år i februari. Jag var 19år när jag fick min dotter. Vi började försöka med syskon när hon var kring 1,5år, utan resultat, och pga diverse omständigheter fick vi lägga det på hyllan när hon var kring 2,5år. Vid hennes 3-års dag, så började vi vara "oförsiktiga", men inte försöka aktivt, och så har det varit sedan dess. Nu har dottern fyllt 6år och vi har försökt dryga halvåret aktivt utan resultat. Man försöker ju hålla tummarna och modet uppe :)

Håller tummarna för dig mållan3, men det verkar ju lurt tycker jag! :)

• mållan3
    Erfdgt skrev 2013-01-21 19:57:31 följande:
    Jag är en norrlänning som blir 26år i februari. Jag var 19år när jag fick min dotter. Vi började försöka med syskon när hon var kring 1,5år, utan resultat, och pga diverse omständigheter fick vi lägga det på hyllan när hon var kring 2,5år. Vid hennes 3-års dag, så började vi vara "oförsiktiga", men inte försöka aktivt, och så har det varit sedan dess. Nu har dottern fyllt 6år och vi har försökt dryga halvåret aktivt utan resultat. Man försöker ju hålla tummarna och modet uppe :) Håller tummarna för dig mållan3, men det verkar ju lurt tycker jag! :)

Hoppas ni får erat plus snart. Har du koll på äl, eller är ni med varann kontinuerligt? Tack! Jo mensen min försvann, vet inte när jag ska våga testa bara :P
  • trippelm

27 år, försöker bli gravid sedan 4 månader tillbaka med min sambo. Har gått på p-piller tills för ett år sedan och efter det haft oregelbunden mens. Hoppas på ett plus snart! Har beräknad BIM 1/2, så vi håller tummarna för fullt nu! :)

Ska bli kul att följa likasinnade! 

• mållan3
    trippelm skrev 2013-01-22 15:46:39 följande:
    27 år, försöker bli gravid sedan 4 månader tillbaka med min sambo. Har gått på p-piller tills för ett år sedan och efter det haft oregelbunden mens. Hoppas på ett plus snart! Har beräknad BIM 1/2, så vi håller tummarna för fullt nu! :) Ska bli kul att följa likasinnade! 

Då håller vi tummarna för er! :)
  • punkarloppan

25år och har varit utan preventivmedel i 1,5 år men har i några månader försökt aktivt, ÄL test etc. Misstänkt MF i November men eftersom jag är "låghormonare" hann inte testet visa + så vi har fortsatt försöka.
    Varje gång blir jag så ledsen men hoppas återigen att det ska vara + nu på söndag..
    har ont i magen och spänningar i brösten men försöker att inte tänka för mycket på "tecken" den här gången då man bara blir galen=/  håller tummarna för oss alla!

• mållan3
    Imorrn ska jag testa mej... jisses, har aldrig vart så nervös inför ett testande... känner på mej att det "måste" vara nått på G. För visst kan man ha symptom utan att vara gravid... MEN minsa symptom har varit så konstiga.. har vart tvungen & googla t ex på avdomningarna i tungan, som hör till graviditetssymptom... (visste det inte).
    Sen har jag haft , vad jag tror är en nidblödning... men det är svårt att veta..
    Är konstant trött... har haft förhöjd temp sedan äl. Även efter den konstiga blödningen så har tempen fortsatt varit förhöjd. 
    Min mage har känts konstig i 2 dagar... typ som förstoppad, fast jag inte är det... 

NU ber jag till, ja vad som helst... att det ska vara ett fett j*vla plus imorrn!!! *nervös*
    Annars kan man ju börja tro att jag är allvarligt sjuk, om min kropp mår så här & att där inte är nått.
  • trippelm

Jag vet att man blir tokig och letar tecken och symptom hela tiden, men det låter faktiskt som att du kommer plussa idag!! Håller alla tummar jag har :)

• Linda1981
    mållan3 skrev 2013-01-22 20:53:01 följande:
    Imorrn ska jag testa mej... jisses, har aldrig vart så nervös inför ett testande... känner på mej att det "måste" vara nått på G. För visst kan man ha symptom utan att vara gravid... MEN minsa symptom har varit så konstiga.. har vart tvungen & googla t ex på avdomningarna i tungan, som hör till graviditetssymptom... (visste det inte).
    Sen har jag haft , vad jag tror är en nidblödning... men det är svårt att veta..
    Är konstant trött... har haft förhöjd temp sedan äl. Även efter den konstiga blödningen så har tempen fortsatt varit förhöjd. 
    Min mage har känts konstig i 2 dagar... typ som förstoppad, fast jag inte är det... 

NU ber jag till, ja vad som helst... att det ska vara ett fett j*vla plus imorrn!!! *nervös*
    Annars kan man ju börja tro att jag är allvarligt sjuk, om min kropp mår så här & att där inte är nått.

Hur har det gått? Testat än? :D
Svar på tråden Häng med på jakten efter +:et, i med & motgång!