Bacon istället för fläsk?
Tänkte att vi skulle käka stekt fläsk med löksås och potatis idag. Skickade iväg sambon att handla och givetvis kommer han hem med bacon.
Kan man ha bacon istället? Blir det gott?
Tänkte att vi skulle käka stekt fläsk med löksås och potatis idag. Skickade iväg sambon att handla och givetvis kommer han hem med bacon.
Kan man ha bacon istället? Blir det gott?
Det går fint det!
Men vet han inte vad fläsk är???? du kan nog hade i stället med de blir ju lite tunna fläskskivor.
Vet inte om de blir gott att panera.
Man panerar väl inte stekfläsk? (Eller.. Jag har aldrig sett ett recept på klassisk "stekfläsk o löksås" där man panerar iaf)
Skillnaden mellan bacon och sid/stekfläsk är att baconet är rökt eller behandlat med rökaromer. Sid/stekfläsket är oftast rimmat.
Det blir ju inte alls samma rätt, men det funkar.
Om man inte väntar sig stekfläsk alltså.
Jo, så är det ju. Alla har varianter på samma rätter :)
Måste prova att panera nån bit nästa gång jag gör stekfläsk..
Har heller aldrig hört att man kunde panera :)
Men vi får köra på bacon här hemma då, det var iaf extra tjocka skivor så de e ju alltid något haha
Det borde funka tycka jag. Om man inte är jättesugen på just fläsk då.
Bacon istället för fläsk till löksås måste bli som ketchup till pannkakor............det kanske går men Näe......
Pannera stekfläsk? Då går det väl inte att steka ur fettet?
Nu är det ju lite sent när jag hittade tråden, men hade det varit jag som kom hem med bacon istället för stekfläsk skulle jag ha skurit baconen i bitar, stekt och haft ned i löksåsen =)